« Powrót do artykułu

Uwięzieni na prowincji przez upadek PKS-ów

Wykluczenie transportowe spowodowane upadkiem PKS-ów jest zjawiskiem tak powszechnym, że się do niego przyzwyczailiśmy. I to największy problem.

Autobus PKS

żródło: ShutterStock

Wykluczenie transportowe spowodowane upadkiem PKS-ów jest zjawiskiem tak powszechnym, że się do niego przyzwyczailiśmy. I to największy problem.

statystyki

Komentarze (36)

  • wioska truje ?(2019-03-26 07:12) Zgłoś naruszenie 180

    Pod każdym domem na wsi stoi kilka samochodów osobowych, dlatego musimy poszerzać autostrady, a w miastach nie ma czym oddychać, bo wszyscy tym złomem jeżdżą do zakorkowanych miast , ludzie chorują i przedwcześnie umierają.

    Odpowiedz
  • Anna(2019-03-24 22:33) Zgłoś naruszenie 181

    I jak tu żyć bez samochodu ? Choćby 15 letni, ale musi być.

    Odpowiedz
  • Uwięzieni w mieście przez upadek PKS-ów.(2019-03-26 06:52) Zgłoś naruszenie 160

    Mieszkańcy miast też są uwięzieni z powodu upadku PKS-ów, gdyż nie mają czym pojechać poza miasto.

    Odpowiedz
  • DZIKI KRAJ ?(2019-03-26 07:47) Zgłoś naruszenie 150

    jak podają media, wg. Instytutu Rozwoju Wsi i Rolnictwa Polskiej Akademii Nauk w 2018 r do 26% sołectw nie docierał transport zbiorowy.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Polak Wojewódzki(2019-03-26 06:26) Zgłoś naruszenie 150

    Mieszkam w mieście wojewódzkim, jestem odcięty od miejscowości pozamiejskich.

    Odpowiedz
  • Kto odpowie ?(2019-03-26 06:48) Zgłoś naruszenie 130

    2 PYTANIA : 1 - Czy i jeżeli tak to dlaczego tak ostro uderzonoby w pozamiejski drogowy transport regionalny ? - 2 - Czy wystarczyłoby zniszczyć tylko to ogniwo transportu zbiorowego, aby z Polski zrobić największy rynek zbytu dla mocno wyeksploatowanych aut z zachodu i perspektywicznie także duży rynek zbytu dla nowych samochodów osobowych, no i przy okazji sprawić uciechę tzw. "busiarskiej wolnoamerykance" ?

    Odpowiedz
  • aha(2019-03-24 18:46) Zgłoś naruszenie 138

    Po reformach tzw. Balcerowicza nastąpiło wykluczenie z pracy, mieszkań, PKS, nastała wolność do zakładania firm, wyjazdu za granicę, pociągi kursowały prawie bez pasażerów. Moskwa wycofała się bez 1. wystrzału. W jej miejsce weszli żołnierze Watykanu= cisi, miłosierni i strasznie pazerni na to, co by tu jeszcze swoich wziąć. Stanowiono prawo dla Watykanu, właścicieli. Konkordat, który upadla Polaków. Ludzie PIS gardzący narodem i czczący pedofilów i homoseksualistów, oszustów ale tylko z mafii czarnej i własnej. Innym,,wara od naszych dzieci+, my sami zaprowadzimy je do uciech czarnej mafii.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • SZROTY GÓRĄ !(2019-03-26 06:23) Zgłoś naruszenie 130

    Mieszkam w mieście wojewódzkim, mam dobrą komunikację miejską, lecz i tak muszę utrzymywać 15 letniego szrota, bo potrzebuję czasami pojechać poza miasto, a PKS-y polikwidowane, a ostatnio przestałem kupować bilety miesięczne na komunikację miejską i do pracy dojeżdżam także tym szrotem.

    Odpowiedz
  • Kto był pierwszy ?(2019-03-26 09:19) Zgłoś naruszenie 121

    jak dobrze pamiętam historię, to w czasach Polski pod zaborem cara Mikołaja, kolej żelazna też łączyła miasto wojewódzkie z miastem powiatowym , więc PIĄTKA KACZYŃSKIEGO to chyba nic nowego ?

    Odpowiedz
  • wielkie trucie.(2019-03-26 07:44) Zgłoś naruszenie 112

    z 1kg benzyny powstaje 3kg CO2.

    Odpowiedz
  • X(2019-03-26 19:47) Zgłoś naruszenie 110

    Wprowadzili możliwość prywatnych busów bez obostrzeń a teraz się dziwią, że PKSów nie ma. Wiadomym jest, że nie każda linia jest opłacalna i nie o każdej porze. Lepsza linia finansuje gorszą, nocny kurs jest opłacany przez szczytowy. Mało to razy widziałem, że rano prywatny autobus przyjeżdża chwilę przed kursem PKS i zabiera pasażerów bo ma bilet 50gr taniej. Ale jeździ tylko 8-9 i 16-17, wtedy kiedy bus jest pełen. PKS linię zlikwidował, to został teraz taki busik, który jeździ tylko w godzinach szczytu z już normalną ceną biletu

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • PIĄTKA na kolanch ?(2019-03-26 20:17) Zgłoś naruszenie 110

    potrzebna jest prawdziwa reforma systemu pozamiejskiego lokalnego drogowego ptz, a jak się wydaje chyba po 3 latach projektowania noweli ustawy o PTZ , mamy jakiś katalog pobożnych życzeń, a minister na jakimś ryneczku małomiasteczkowym rozpaczliwie apeluje do samorządów, ubolewając że przywracanie połączeń bez ich dobrej woli mogłoby się nie powieść. - TRUDNO JEST NA TO PATRZEĆ.

    Odpowiedz
  • PiS olewa PKS-y ?(2019-03-26 16:59) Zgłoś naruszenie 100

    Jak rozumiem, projekt nowelizacji ustawy o ptz UD 126 , w wersji z dnia 01.03.2019 , PiS nadal nie chciałby udostępnić Polskim samorządom narzędzi dopuszczonych przez Rozp. (we) 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady, podtrzymując w zadzie główne przepisy które doprowadziły do katastrofy pozamiejskiego drogowego ptz, spowodowały cierpienia wielu milionów Polaków, trujący smog samochodowy i hałas, zakorkowane miasta i drogi, bez własnego samochodu w Polsce nie daje się normalnie żyć i to nie zależnie od tego czy mieszkamy na wsi czy w mieście - ale najgorzej jest w mieście, bo na wioskach smog nie dokucza, a drzewa przerabiają CO2 na tlen, niestety w miastach często wycina się ostatnie duże drzewa pod budowy budynków i parkingów., deweloperzy zabudowują każdy wolny skrawek ziemi.

    Odpowiedz
  • bida z nędzą.(2019-03-26 16:37) Zgłoś naruszenie 100

    jest bardzo żle, bo biedota miejska nie ma czym dojechać na wieś do rolnika aby zarobić parę groszy, a rolnicy narzekają na brak rąk do pracy.

    Odpowiedz
  • CZY KTOŚ KŁAMIE ?(2019-03-26 06:17) Zgłoś naruszenie 101

    Jak dobrze rozumiem PIĄTKĘ KACZYŃSKIEGO TO MOGŁOBY BYĆ JESZCZE GORZEJ , bo jak wynikałoby z projektu nowelizacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym UD 126, w wersji z dnia 01.03.2019 - wg. nowego Art. 5a - publiczny transport zbiorowy zapewnia połączenia pomiędzy miastem wojewódzkim , a miastami powiatowymi wchodzącymi w skład danego województwa, - WIĘC PO CO TAKIE NUMERY ?

    Odpowiedz
  • PiS olewa PKS-y ?(2019-03-27 05:45) Zgłoś naruszenie 90

    trudno w to uwierzyć, że to projektowanie mogłoby trwać już 3 lata ! i że MAMY 10 WERSJĘ ale zakładając że jest to prawda, to PiS powinien pomyśleć o zamówieniu projektu raczej u innego projektanta, bo ten niestety kwalifikuje się chyba do usunięcia, a obywatele pamiętają terminy ogłoszone przez PiS w ramach PIĄTKI KACZYŃSKIEGO.

    Odpowiedz
  • polak powiatowy(2019-03-25 10:00) Zgłoś naruszenie 97

    Ciekawe czy nie taniej by wyszło zamiast reaktywacji PKS-ów, gdyby rząd kupił ludziom z Polski powiatowej używane samochody (10-15 letnie) i żeby sobie je sami już dalej utrzymywali i nimi dojeżdżali?

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • kompromitacja(2019-03-26 16:19) Zgłoś naruszenie 90

    PIĄTKA KACZYŃSKIEGO w zakresie połączeń autobusowych, mogłaby okazać się wielką porażką, o ile PiS nie zmieniłby projektu nowelizacji ustawy o publicznym transporcie zbiorowym UD 126 - gdyż te proponowane 80 groszy do 1 wozokilometra w projekcie ustawy o Funduszu rozwoju . . . , tak naprawdę nie zdołałyby naprawić tragicznej sytuacji, a mogłyby okazać się tylko zwykłą ściemą, gdyż jakoś trudno sobie wyobrazić, aby samorządy nagle zaczęłyby chętnie wydawać swoje pieniądze na ten cel - one , jak wykazały kontrole NIK , dotąd z zasady nie widziały takiej potrzeby.

    Odpowiedz
  • na podwójnym gazie.(2019-03-26 16:41) Zgłoś naruszenie 81

    nie jest problemem kupno szrota za parę groszy, ale jak można wytrzymać cały dzień "o suchym pysku" ?

    Odpowiedz
  • samorządy olewają PKS-y ?(2019-04-04 06:21) Zgłoś naruszenie 70

    jak wynika z kontroli Najwyższej Izby Kontroli, nasze kochane samorządy nie wywiązują się z zadania zapewnienia obywatelom należytego pozamiejskiego publicznego transportu zbiorowego.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!