« Powrót do artykułu

Bąk: Koreańczycy zrobią ci tanio i dobrze [Kia Niro]

W ubiegły weekend Wielka Brytania została przykryta 15-centymetrową kołderką utkaną przez Matkę Naturę ze śnieżnego puchu. Nic nadzwyczajnego, prawda? Nieprawda. Dla Angoli 1 cm śniegu to wystarczający powód do tego, żeby zamknąć szkoły i urzędy, 5 cm to stan klęski żywiołowej, przy 10 cm na ulice wychodzi wojsko, a 15 cm to tak, jakby w Bydgoszczy jednocześnie doszło do wybuchu wulkanu i trzęsienia ziemi o sile 10 stopni w skali Richtera, a na dodatek uderzył jeszcze w nią meteor.

Kia Niro

żródło: Dziennik Gazeta Prawna

Kia Niro

statystyki

Komentarze (3)

  • Jogi(2017-12-15 14:52) Zgłoś naruszenie 00

    Kia Niro nie ma "klasycznego" automatu a skrzynię dwusprzęgłową której bliżej do zautomatyzowanego"manuala" niż "klasycznego" automatu. Swoja drogą jakość tych dwusprzęgłówek wychodzi z przebiegiem i pod tym względem do klasycznych automatów duzo im brakuje. Właśnie mam przyjemność jeździć kolejnym autem z dwysprzęgłówką i po raz kolejny wraz z przebiegiem (ok 30tys km) następują coraz wyraźniejsze opóźnienia między D a R i odwrotnie. Można nieżle się zdziwić kiedy manewrójemy na parkingu.

    Odpowiedz
  • Krokiet17(2018-01-14 23:14) Zgłoś naruszenie 00

    Jak już zauważył Jogi - to nie zwykła (z hydraulicznym konwerterem) skrzynia biegów tylko dwusprzęgłowa. Można się zastanawiać czy będzie trwała. W Octavii po około 60 kkm wymieniono mi ichnią skrzynię 7-DSG pracującą z 1.4 TSI. W Passacie szwagierka też miała problem (tam jest taka DSG do mocniejszych silników - powyżej 250Nm). Czy powolny - zależy z czym porównać. Jak z inną hybrydą w tej cenie - NIE. Jak z silnikiem spalinowym - TAK. Octavia II kombi 1.4 TSI 122KM, 200Nm - jedzie dużo lepiej. Auris - 1.8L Hybrid - minimalnie gorzej wyprzedza. Toyota nie podaje mocy i momentu układu hybrydowego, a wartości nie sumują się. Wg katalogu: silnik spalinowy 99KM / 142Nm, elektryczny 80KM / 207Nm. Skrzynia E-CVT Niro ma w układzie hybrydowym 141 KM / 265 Nm, spalinowy 105 / 147 Nm, elektryczny 43.5 / 170 Nm. Skrzynia 6 DCT (DSG) Niro jest cięższe od Aurisa. Ruszały chyba podobnie, ale przy "wyprzedzaniu" na jeździe testowej trochę lepiej ciągnęło Niro. Przyczepiłbym się do hamulców. Autor artykułu jechał wersją na 18" kołach. Ona hamuje wg katalogu ponad 3m krócej, co też okupuje większym spalaniem. Nie jeżdziłem SUV-ami czy crossoverami, więc może tak musi być, jednak sugerowałbym większy odstęp od poprzedzającego pojazdu przy jeździe Niro. Tak czy owak - przymierzam się do zakupu Niro. Ilość miejsca w kabinie - bajer. Wygląd - super. Cichość jazdy - bajka. Cena (hybrydy) - trzeba przeboleć. Spalanie (na podstawie opinii kilku redaktorów testujących nowe modele) - radość portfelowa ;)

    Odpowiedz
  • Tomm(2017-12-15 17:53) Zgłoś naruszenie 02

    Kia tak marka o wlasciwosci zmywarki z promocji MediaMarkt, na jej tle Skoda robi auta wywolujace emocje niczym 911 Turbo. Jechalem ostatnio Ceed GT 200Km, nowa konstrukcja no czego chciec wiecej, niestety jak przypomnialem sobie mojego Golfa 4 tdi 90KM sprzed 17 lat to tam wiecej sie dzialo, byla mega dziura turbinowa. wejscie turbo dawalo kopa a ile przy tym halasu! Tutaj nic, po prostu szybko sie przemieszcza, puls w normie.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!