Motoryzacja

17 lipca 2019 r.

Problemem jak zawsze są pieniądze. Samorządy wciąż nie wiedzą, kiedy i ile środków dostaną na elekromobilność

Elektromobilność: Samorządy nie mogą zwolnić tempa17 lipca 2019 r.

Jeden samochód elektryczny dla urzędnika i mieszkańca, nowe modele współpracy z biznesem – od innowacji nie ma odwrotu. Eksperci przekonują, że wymiana gminnego taboru na zeroemisyjny musi przyśpieszyć, mimo że JST dostały właśnie więcej czasu na przeprowadzenie tego procesu.

16 lipca 2019 r.

Takie wsparcie przewiduje projekt rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków udzielania oraz rozliczania wsparcia udzielonego osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, który minister energii rozesłał do konsultacji.

Będą dopłaty do zakupu aut elektrycznych. Sprawdź, ile można zyskać16 lipca 2019 r.

Indywidualni nabywcy samochodów z napędem elektrycznym będą mogli uzyskać wsparcie w wysokości do 30 proc. ceny, ale nie więcej niż 37, 5 tys. zł i na auta nie droższe niż 125 tys. zł. W przypadku samochodów napędzanych energią elektryczną wytwarzaną z wodoru w zainstalowanych w nim ogniwach paliwowych dopłata nie może przekroczyć 90 tys. zł, a cena 300 tys. zł.

5 lipca 2019 r.

Łukasz Bąk

Wygrać z robotem? Żadna frajda [MOTOFELIETON]5 lipca 2019 r.

Z zafascynowaniem i rosnącym przerażeniem śledzę osiągnięcia firmy Boston Dynamics. Od 1992 r. projektuje i buduje ona roboty m.in. dla amerykańskiej armii. Świat po raz pierwszy usłyszał o niej w 2005 r., gdy zaprezentowała psa zrobionego ze stali, silników, przekładni, kabli i procesorów.

14 czerwca 2019 r.

Volvo V60 CC D4 AWD

Samochód roku? Wszyscy robią nas w konia [Volvo V60 CC D4 AWD]14 czerwca 2019 r.

Wszelkiej maści konkursy na najlepszy samochód to najgłupsza rzecz pod słońcem. Są pozbawione sensu, niewiarygodne i niech was ręka boska broni, by sugerować się nimi przy wyborze auta dla siebie. I to niezależnie od tego, czy wyboru dokonuje jury składające się z fachowców, czy czytelnicy i kierowcy danej gazety bądź serwisu internetowego.

24 maja 2019 r.

Spółka Electro Mobility Poland (EMP) przeprowadziła badania, z których wynika, że wóz powinien być modnym kompaktowym SUV-em, wyróżniającym się stylem i zwracającym na siebie uwagę na ulicy.

Milion samochodów elektrycznych na polskich drogach? A niech mnie Hyundai kopnie [FELIETON]24 maja 2019 r.

Trzy lata temu premier Mateusz Morawiecki obiecał, że w 2025 r. po polskich drogach będzie jeździł milion samochodów elektrycznych. Żeby ten ambitny cel osiągnąć, to koncerny muszą sprzedać, a klienci kupić jeszcze jedyne 999 127 aut. Pestka! Bo lada chwila będziemy mieli własny pojazd na prąd. Jeszcze nie wiadomo, jak będzie wyglądał, kto go zbuduje i czy będzie miał cztery koła, ale już wiadomo, czego oczekują Polacy.

22 marca 2019 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Szybciej, bo Azjaci nas zjedzą [Hyundai i30N Fastback i Kia ProCeed GT]22 marca 2019 r.

Europa zastanawia się, co powinna zrobić, by stawić czoła rosnącej potędze gospodarczej Chin. W Brukseli ludzie w szarych garniturach przez długie godziny siedzą przy hebanowych stołach i opracowują: perspektywy do 2020 r., 2025 r., 2037 r. albo i do 2050 r. Serio. Unia ma plany odejścia od tego i dojścia do tamtego obejmujące najbliższe 30 lat. To trochę tak, jakbyście założyli, że do 2040 r. kupicie psa. Albo że w ciągu najbliższych 10 wiosen postaracie się pomalować salon.

1 marca 2019 r.

Porsche Macan S

Bąk: Chodź porsche, pogrzeszymy trochę [Porsche Macan S]1 marca 2019 r.

Kilka dni temu jakaś tam komisja w Parlamencie Europejskim zdecydowała, że od 2020 r. wszystkie nowe samochody mają być seryjnie wyposażone w system ostrzegania przed zmianą pasa ruchu, monitorowania zmęczenia kierowcy, czarną skrzynkę, czujniki ciśnienia w oponach i ogranicznik prędkości. Wszystkich oczywiście zainteresował wyłącznie ten ostatni – ogranicznik. 

1 lutego 2019 r.

Łukasz Bąk

Będą z ciebie ludzie [MOTOFELIETON]1 lutego 2019 r.

Wyobraźcie sobie człowieka, który nie jada mięsa, ma uczulenie na jajka i pewnego dnia dostaje zaproszenie na kolację, na której jest serwowany wyłącznie sznycel po wiedeńsku. Dokładnie tak się czułem na prezentacji nowej Toyoty RAV4. Raz, że SUV-y nie są moim ulubionym rodzajem aut, dwa – na liście modeli, które chętnie zaparkowałbym w swoim jednostanowiskowym garażu, RAV4 zawsze zajmowała ostatnie miejsce.

27 stycznia 2019 r.

samochody, motoryzacja, transport

Czarne konie polskiej motorewolucji27 stycznia 2019 r.

Bądźmy szczerzy: w kilka kwartałów drugiej Tesli nad Wisłą nie zbudujemy. Za to wiele dużych - i mniejszych - zespołów R&D pracuje nad tym, by to w Polsce narodziły się innowacje wpływające na rozwój całej branży automotive.

25 stycznia 2019 r.

Fabryki silników do aut, zatrudnienie w branży motoryzacyjnej 

W Polsce działa blisko 1000 producentów części motoryzacyjnych, które łącznie zatrudniają 147,4 tys. osób, co stanowi 80 proc.  miejsc pracy w przemyśle motoryzacyjnym. 

Dane na podstawie raportu „rEVolucja za kulisami. Jak elektromobilność zmieni rynek dostawców sektora samochodowego” przygotowanego na zlecenie Fundacji Impact, organizatora konferencji Impact Mobility Revolution 2019

Elektrowstrząs dla polskiej gospodarki25 stycznia 2019 r.

Polska stała się jednym z najważniejszych dostawców części motoryzacyjnych na świecie. Samochody elektryczne są jednak prostsze od swoich kuzynów o napędzie spalinowym – średnio mają o 1/3 części mniej. Jak wpłynie to na kondycję branży w Polsce?