Motoryzacja

1 lutego 2019 r.

Łukasz Bąk

Będą z ciebie ludzie [MOTOFELIETON]1 lutego 2019 r.

Wyobraźcie sobie człowieka, który nie jada mięsa, ma uczulenie na jajka i pewnego dnia dostaje zaproszenie na kolację, na której jest serwowany wyłącznie sznycel po wiedeńsku. Dokładnie tak się czułem na prezentacji nowej Toyoty RAV4. Raz, że SUV-y nie są moim ulubionym rodzajem aut, dwa – na liście modeli, które chętnie zaparkowałbym w swoim jednostanowiskowym garażu, RAV4 zawsze zajmowała ostatnie miejsce.

27 stycznia 2019 r.

samochody, motoryzacja, transport

Czarne konie polskiej motorewolucji27 stycznia 2019 r.

Bądźmy szczerzy: w kilka kwartałów drugiej Tesli nad Wisłą nie zbudujemy. Za to wiele dużych - i mniejszych - zespołów R&D pracuje nad tym, by to w Polsce narodziły się innowacje wpływające na rozwój całej branży automotive.

25 stycznia 2019 r.

Fabryki silników do aut, zatrudnienie w branży motoryzacyjnej 

W Polsce działa blisko 1000 producentów części motoryzacyjnych, które łącznie zatrudniają 147,4 tys. osób, co stanowi 80 proc.  miejsc pracy w przemyśle motoryzacyjnym. 

Dane na podstawie raportu „rEVolucja za kulisami. Jak elektromobilność zmieni rynek dostawców sektora samochodowego” przygotowanego na zlecenie Fundacji Impact, organizatora konferencji Impact Mobility Revolution 2019

Elektrowstrząs dla polskiej gospodarki25 stycznia 2019 r.

Polska stała się jednym z najważniejszych dostawców części motoryzacyjnych na świecie. Samochody elektryczne są jednak prostsze od swoich kuzynów o napędzie spalinowym – średnio mają o 1/3 części mniej. Jak wpłynie to na kondycję branży w Polsce?

25 stycznia 2019 r.

Suzuki Swift Sport

Bąk: Koliber z tektury [Suzuki Swift Sport]25 stycznia 2019 r.

Jako dzieciak fascynowałem się wszelkiej maści filmami, książkami i albumami o zwierzętach. Do tego stopnia, że pewnej niedzieli podczas rodzinnego obiadu oświadczyłem, że ożenię się z Krystyną Czubówną. To, że wyjedziemy do Tanzanii, by wspinać się na baobaby, karmić małe gazele, jeździć na grzbietach słoni i kąpać się razem z flamingami w Jeziorze Wiktorii, już przemilczałem. I – wnioskując z podsłuchanych rozmów moich rodziców – uratowało mnie to przed lądowaniem w męskim liceum z internatem w Niepokalanowie.

4 stycznia 2019 r.

Jaguar i-Pace

Bąk: Witaj w epoce streamingu [Jaguar i-Pace]4 stycznia 2019 r.

W święta odbyłem sentymentalną podróż do przeszłości. W piwnicy u rodziców znalazłem pudło z winylami z czasów, gdy jeszcze robiłem w pieluchę, oraz nieco późniejszych, gdy zużytymi pieluchami rzucałem w młodszą siostrę. Wyjąłem z niego m.in. bajki Brzechwy i „Ptasie radio” Juliana Tuwima wytłoczone na małych, 7-calowych talerzach, dwupłytowy nierozpakowany album Abby (wydaje mi się, że to już okaz kolekcjonerski), kultowy „Back in Black” AC/DC, a także składankę amerykańskiego disco z lat 80.

28 grudnia 2018 r.

Łukasz Bąk

Oto najgorsze samochody 2018 roku28 grudnia 2018 r.

Z generacji na generację samochody stają się doskonalsze i coraz trudniej znaleźć w nich poważne wady. Na szczęście raz na jakiś czas któremuś z producentów uda się zepsuć coś tak bardzo, że z czystym sumieniem mogę to rozjechać. Oto przegląd modeli, które w mijającym roku rozczarowały mnie najbardziej

30 listopada 2018 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Kocham cię, Stilfser Joch vierblättriges Kleeblatt30 listopada 2018 r.

Chciałbym poznać ludzi, którzy wymyślają nazwy samochodów i paru z nich zapytać, jakie środki psychotropowe zażywają. Dotyczy to m.in. mercedesa, którego gama składa się z ok. 170 modeli. Nic dziwnego, że jakiś czas temu Niemcy stanęli przed koniecznością uporządkowania ich nazewnictwa. Polegało to na tym, że ktoś wrzucił wszystkie litery alfabetu, znane ludzkości cyfry i znaki do jednego worka, porządnie nim wstrząsnął, następnie wysypał na stół i resztę pozostawił ślepemu losowi. Raz ułożyły się tak: Mercedes-AMG GT 63 S 4matic+ 4doors Coupe.

27 listopada 2018 r.

Samochód elektryczny

Czarne chmury nad autami elektrycznymi. Czy wodór okaże się lepszy niż prąd?27 listopada 2018 r.

"Sprzedamy ponad milion samochodów elektrycznych rocznie począwszy od 2025 roku" – zapowiada jeden z największych koncernów motoryzacyjnych. "Od aut na prąd nie ma odwrotu" – przekonuje inny gigant. Problem w tym, że elektryczna przyszłość motoryzacji – przynajmniej w Polsce – jest zasnuta… chmurami. Co będzie paliwem przyszłości?

23 listopada 2018 r.

Mazda 6 2.5 Skyactiv-G

Bąk: Mazda, z konia spadłaś?23 listopada 2018 r.

Od kilku dni po internetach krąży filmik, na którym przedstawiciel polskiego oddziału Mazdy przez 10 minut odpiera zarzuty o to, że samochody japońskiego producenta mają problem z korozją, a do tego często padają łupem złodziei. Skąd takie nagłe wyznanie?

Serwisy Tematyczne