Motoryzacja

6 września 2019 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Do tańca i do… a nie, jednak nie [OPINIA]6 września 2019 r.

Właśnie przeczytałem, że prawie 40 proc. sprzedawanych w Europie nowych samochodów to SUV-y bądź crossovery. Ludzie wchodzą do salonu i mówią: „Chcielibyśmy kupić coś miejskiego, tylko żeby było na szczudłach”. Albo: „Zawsze marzyłem o sportowym coupé, tylko poprosiłbym takie podwyższone, o właściwościach terenowych”. Ewentualnie: „Poszukuję rodzinnego kombi, byleby na wyposażeniu miało drabinkę, po której będę mógł wchodzić za kierownicę. I niech ta drabinka ma o jeden szczebel więcej niż ta w SUV-ie mojego sąsiada”.

29 sierpnia 2019 r.

Branża samochodowa znalazła się w bardzo trudnym położeniu na własne życzenie.

Unijne cele oznaczają dominację aut elektrycznych29 sierpnia 2019 r.

W kwietniu 2009 r. Unia Europejska przyjęła wraz z rozporządzeniem 443/2009 cele redukcji emisji CO2 z samochodów osobowych na lata 2015 oraz 2020. Uzgodniono, że w 2015 r. średnia emisja dla wszystkich wyprodukowanych przez daną firmę samochodów mogła wynieść nie więcej niż 130 g CO2 na przejechany kilometr.

14 sierpnia 2019 r.

BMW M2 Competition

Bąk: Nie pytajcie o najlepsze auto14 sierpnia 2019 r.

Co tydzień piszę w tym miejscu dużo o swoim życiu, jeszcze więcej o życiu innych i tylko trochę o samochodach. Do tego od niedawna współprowadzę program motoryzacyjny w telewizji, w którym więcej dowcipkuję, niż jeżdżę. Średnio co tydzień zmieniam auto, ale wyłącznie po to, żeby nie musieć kupować własnego. Prowadzę konto na Inście, na którym nieregularnie pokazuję się w obecności któregoś z moich dzieci, żony, znajomych, współpracowników, psa, butelki wina, ewentualnie jakiegoś nowiutkiego modelu.

9 sierpnia 2019 r.

Łukasz Bąk

Bąk: Luksus egalitarny. Witajcie w świecie Frajerarri!9 sierpnia 2019 r.

Jest taki projektant mody Philipp Plein. Pan Plein ma nieograniczoną i wyjątkowo bujną wyobraźnię, co jest nieco dziwne, zważywszy na fakt, że to Niemiec. Projektuje ciuchy dla ludzi, którzy lubią publicznie pokazywać, że ich życie jest usłane 100-dolarowymi banknotami. Ludzi, którzy noszą na nadgarstkach zegarki tak duże, że człowiek jest autentycznie zaskoczony, iż co godzinę nie wyskakuje z nich kukułka. Ludzi, których domy pod względem wielkości przypominają tureckie hotele. We wszystkich 50 łazienkach, jakie w nich znajdziecie, zainstalowano krany z 24-karatowego złota.

2 sierpnia 2019 r.

fot. Materiały Prasowe

Jazda pod prąd. Przepraszam cię BMW, dziękuję ci Fordzie2 sierpnia 2019 r.

Od pewnego czasu marzy mi się youngtimer. Taki samochód, który nie jest już zbyt młody, ale też nie jest jeszcze stertą złomu o wartości paczki wilgotnych zapałek. Coś klasycznego, rzadkiego, niebanalnego, przykuwającego uwagę, nabierającego wartości. Auto, które w latach 90. było synonimem luksusu i kosztowało krocie, a dzisiaj można je kupić w cenie nowego auta miejskiego. Samochód, na którego bocznej szybie jako dzieciak zostawiałem odcisk nosa i języka, sprawdzając, ile ma na liczniku.

19 lipca 2019 r.

Toyota Corolla 2.0 Hybrid

Bąk: Mam toyotę i nie zawaham się nią cieszyć [Toyota Corolla 2.0 Hybrid]19 lipca 2019 r.

Hura! Będą dopłaty do elektryków! Państwo dorzuci maksymalnie 37,5 tys. zł każdemu, kto kupi wóz na prąd. Przyznacie, że kwota robi wrażenie. Warunek jest w zasadzie tylko jeden: fura nie może być droższa niż 125 tys. zł. Ponieważ zależy mi na tym, byście czasami mogli uzyskać w tym miejscu jakieś praktyczne informacje o samochodach (a nie tylko o tym, jakiego wina się napić i co zjeść na przystawkę przed kolacją), zapraszam na przegląd elektryków, które dzięki rządowej dopłacie kupicie znacznie taniej.

17 lipca 2019 r.

Problemem jak zawsze są pieniądze. Samorządy wciąż nie wiedzą, kiedy i ile środków dostaną na elekromobilność

Elektromobilność: Samorządy nie mogą zwolnić tempa17 lipca 2019 r.

Jeden samochód elektryczny dla urzędnika i mieszkańca, nowe modele współpracy z biznesem – od innowacji nie ma odwrotu. Eksperci przekonują, że wymiana gminnego taboru na zeroemisyjny musi przyśpieszyć, mimo że JST dostały właśnie więcej czasu na przeprowadzenie tego procesu.

16 lipca 2019 r.

Takie wsparcie przewiduje projekt rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków udzielania oraz rozliczania wsparcia udzielonego osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, który minister energii rozesłał do konsultacji.

Będą dopłaty do zakupu aut elektrycznych. Sprawdź, ile można zyskać16 lipca 2019 r.

Indywidualni nabywcy samochodów z napędem elektrycznym będą mogli uzyskać wsparcie w wysokości do 30 proc. ceny, ale nie więcej niż 37, 5 tys. zł i na auta nie droższe niż 125 tys. zł. W przypadku samochodów napędzanych energią elektryczną wytwarzaną z wodoru w zainstalowanych w nim ogniwach paliwowych dopłata nie może przekroczyć 90 tys. zł, a cena 300 tys. zł.

5 lipca 2019 r.

Łukasz Bąk

Wygrać z robotem? Żadna frajda [MOTOFELIETON]5 lipca 2019 r.

Z zafascynowaniem i rosnącym przerażeniem śledzę osiągnięcia firmy Boston Dynamics. Od 1992 r. projektuje i buduje ona roboty m.in. dla amerykańskiej armii. Świat po raz pierwszy usłyszał o niej w 2005 r., gdy zaprezentowała psa zrobionego ze stali, silników, przekładni, kabli i procesorów.

14 czerwca 2019 r.

Volvo V60 CC D4 AWD

Samochód roku? Wszyscy robią nas w konia [Volvo V60 CC D4 AWD]14 czerwca 2019 r.

Wszelkiej maści konkursy na najlepszy samochód to najgłupsza rzecz pod słońcem. Są pozbawione sensu, niewiarygodne i niech was ręka boska broni, by sugerować się nimi przy wyborze auta dla siebie. I to niezależnie od tego, czy wyboru dokonuje jury składające się z fachowców, czy czytelnicy i kierowcy danej gazety bądź serwisu internetowego.

24 maja 2019 r.

Spółka Electro Mobility Poland (EMP) przeprowadziła badania, z których wynika, że wóz powinien być modnym kompaktowym SUV-em, wyróżniającym się stylem i zwracającym na siebie uwagę na ulicy.

Milion samochodów elektrycznych na polskich drogach? A niech mnie Hyundai kopnie [FELIETON]24 maja 2019 r.

Trzy lata temu premier Mateusz Morawiecki obiecał, że w 2025 r. po polskich drogach będzie jeździł milion samochodów elektrycznych. Żeby ten ambitny cel osiągnąć, to koncerny muszą sprzedać, a klienci kupić jeszcze jedyne 999 127 aut. Pestka! Bo lada chwila będziemy mieli własny pojazd na prąd. Jeszcze nie wiadomo, jak będzie wyglądał, kto go zbuduje i czy będzie miał cztery koła, ale już wiadomo, czego oczekują Polacy.