Transport firmowy

1 czerwca 2020 r.

W praktyce oznacza to, że dzienny czas prowadzenia pojazdu zostaje skrócony z 11 do 9 godzin, a tygodniowy na powrót nie będzie mógł przekroczyć 56 godzin (zamiast 60 godzin). Do normy wracają również limity określające maksymalny czas prowadzenia pojazdu w ciągu kolejnych dwóch tygodni – maksymalnie 90 zamiast 96 godzin.

Czas pracy kierowców pobiegnie jak zawsze1 czerwca 2020 r.

Obowiązujące do niedzieli odstępstwa od stosowania niektórych przepisów o czasie pracy kierowców w związku z epidemią koronawirusa nie będą przedłużone na dalszy okres. Poinformowało o tym Ministerstwo Infrastruktury.

8 kwietnia 2020 r.

Problemem są zamknięte restauracje w większości krajów. Większe jest natomiast zapotrzebowanie na dostawy żywności w sieciach supermarketów. Dzięki temu zajęcie jeszcze jest, chociaż inne. Jesteśmy z tego bardzo zadowoleni.

Reijs: Wszyscy chcą wozić żywność [WYWIAD NPBP]8 kwietnia 2020 r.

- Przed pandemią planowaliśmy pracę na rok lub co najmniej na kwartał. Dzisiaj jest tak dużo niewiadomych, że cztery razy dziennie wszystko może się zmienić - mówi w rozmowie z DGP Gerard Reijs, członek Rady Związku Pracodawców „Transport i Logistyka Polska” oraz prezes firmy HSF Logistics Polska.

29 lutego 2020 r.

Ustawodawca w sposób jednoznaczny przewidział odpowiedzialność wykroczeniową za zaniechania, przypisując ją zasadniczo właścicielowi gruntów przyległych do drogi publicznej.

Przedsiębiorca też ponosi odpowiedzialność za niewłaściwy stan zjazdu z drogi publicznej29 lutego 2020 r.

Prowadzę firmę przewozową, baza mojego przedsiębiorstwa ulokowana jest bezpośrednio przy drodze gminnej. Po interwencji straży miejskiej zostałem oskarżony przed sądem o zaniechanie utrzymania w należytym stanie zjazdu z drogi publicznej do mojej posesji. Rzekomo za zanieczyszczenie błotem i piaskiem. Uważam, że niesłusznie, akurat tego dnia były trudne warunki atmosferyczne (jest to teren górski). Poza tym od czasu interwencji regularnie czyszczę zjazd. Czy mogę zostać za to skazany?

15 października 2019 r.

Ministerstwo Finansów wycofuje się ze zmian w kodeksie karnym skarbowym przewidujących obligatoryjne orzekanie zakazu prowadzenia działalności transportowej w przypadku popełnia przestępstwa akcyzowego.

Przewoźnik nie straci licencji za jazdę na oleju opałowym15 października 2019 r.

Ministerstwo Finansów wycofuje się ze zmian w kodeksie karnym skarbowym przewidujących obligatoryjne orzekanie zakazu prowadzenia działalności transportowej w przypadku popełnia przestępstwa akcyzowego. To już druga nieudana próba zaostrzenia przepisów w tym zakresie. Jednak wiele wskazuje na to, że nie ostatnia.

6 maja 2019 r.

Firma świadcząca usługi pośrednictwa przy przewozie osób będzie musiała wyrobić specjalną licencję i zlecać usługi podmiotom posiadającym odpowiednie uprawnienia. Łatwiej też będzie zostać taksówkarzem, bo do uzyskania licencji – nawet w dużych miastach – nie będzie już trzeba zdawać egzaminu z topografii miasta.

Nowela transportowa trafiła już do Senatu6 maja 2019 r.

Firma świadcząca usługi pośrednictwa przy przewozie osób będzie musiała wyrobić specjalną licencję i zlecać usługi podmiotom posiadającym odpowiednie uprawnienia. Łatwiej też będzie zostać taksówkarzem, bo do uzyskania licencji – nawet w dużych miastach – nie będzie już trzeba zdawać egzaminu z topografii miasta.