15 października 2019 r.

Ministerstwo Finansów wycofuje się ze zmian w kodeksie karnym
skarbowym przewidujących obligatoryjne orzekanie zakazu prowadzenia
działalności transportowej w przypadku popełnia przestępstwa akcyzowego.
To już druga nieudana próba zaostrzenia przepisów w tym zakresie.
Jednak wiele wskazuje na to, że nie ostatnia.
1 października 2019 r.

Ratyfikacja protokołu dodatkowego do Konwencji CMR dokonana bez zgody parlamentu może doprowadzić do podważania legalności elektronicznych listów przewozowych.
24 września 2019 r.

Komisja transportu Parlamentu Europejskiego przegłosowała we wtorek stanowisko w sprawie pakietu mobilności przewidujące m.in. objęcie przewoźników drogowych przepisami o delegowaniu pracowników. Otwiera to drogę do negocjacji nad tymi regulacjami z Radą UE i KE.
24 września 2019 r.

Obligatoryjny zakaz działalności transportowej w przypadku popełnienia przestępstwa skarbowego w postaci jazdy na oleju opałowym – to pomysł rządu na wyeliminowanie nieuczciwych praktyk.
9 lipca 2019 r.

Zanim organ licencyjny, np. starosta, który prowadzi postępowanie administracyjne w tej sprawie, wyda decyzję, dokonuje oceny. Bierze pod uwagę m.in. liczbę naruszeń, możliwość poprawy sytuacji, interes społeczny, a nawet opinię organizacji branżowej.
18 czerwca 2019 r.

Przewoźnik nie może uwolnić się od odpowiedzialności twierdząc, że nie
wiedział, iż jego kierowca założył magnes zakłócający pracę tachografu czy też,
że nie miał wpływu na takie zachowanie kierowcy – stwierdził WSA w Poznaniu.
6 maja 2019 r.

Firma świadcząca usługi pośrednictwa przy przewozie osób będzie
musiała wyrobić specjalną licencję i zlecać usługi podmiotom
posiadającym odpowiednie uprawnienia. Łatwiej też będzie zostać
taksówkarzem, bo do uzyskania licencji – nawet w dużych miastach – nie
będzie już trzeba zdawać egzaminu z topografii miasta.
6 maja 2019 r.

Nie dość, że dwa lata po wydaniu przez Trybunał Konstytucyjny wyroku w sprawie ryczałtów za noclegi w ciężarówkach problemy przewoźników nie zniknęły, to znów wypowie się o nich… TK.
18 kwietnia 2019 r.

Do wtorku przewoźnicy ukarani za przejazd po drogach ośmio- i dziesięciotonowych bez specjalnego zezwolenia mają czas na wznowienie postępowania.
15 kwietnia 2019 r.

Spółka prawdopodobnie w maju zadebiutuje na nowojorskiej giełdzie. Z opublikowanego prospektu emisyjnego wyłania się niezwykły obraz.
4 kwietnia 2019 r.

Europarlament poparł w czwartek propozycje nowych przepisów w sprawie przewoźników drogowych. To kontrowersyjny projekt regulacji niekorzystnych dla Polski i krajów regionu, który zakłada m.in. objęcie przewoźników drogowych przepisami o delegowaniu pracowników.
26 marca 2019 r.

Urzędnicy fiskusa będą nadzorować transport autogazu.
21 marca 2019 r.

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzeknie dziś, czy nasz kraj, wymagając specjalnych zezwoleń na przejazd dla pojazdów o nacisku 11,5 tony na oś, naruszył dyrektywę w sprawie nośności dróg.
12 czerwca 2018 r.

Koniec z odliczaniem od przychodu całości rat za samochody osobowe.
Najbardziej odczują to przedsiębiorcy kupujący droższe modele, warte
ponad 150 tys. zł. Ale i właściciele tańszych mogą sporo stracić.
6 czerwca 2018 r.

Sejm uchwalił w środę nowelę ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw, dostosowującą polskie prawo do przepisów unijnych.
15 maja 2018 r.

Polscy, węgierscy I bułgarscy przewoźnicy przyjęli we wtorek w Sofii wspólne oświadczenie przeciw unijnemu Pakietowi mobilności, czyli propozycji KE, mającej regulować działalność transportu drogowego w krajach UE. Ich zdaniem proponowane regulacje naruszają prawo swobodnego ruchu w UE.
15 maja 2018 r.

Odszkodowanie za utracony przez przewoźnika ładunek może być ustalone także na podstawie przedstawionych przez poszkodowanego klienta faktur zakupowych i zestawień wartości utraconych towarów – uznał Sąd Najwyższy.
5 kwietnia 2018 r.

Wzrost kosztów pracy o 4 mld zł
rocznie – na tyle branża transportowa szacuje skutki
proponowanej przez Ministerstwo Infrastruktury nowelizacji
ustawy o czasie pracy kierowców.