Więcej remontów kolejowych linii towarowych. PKP PLK chce, by dzięki temu znacząco zwiększyła się na nich prędkość przejazdu pociągów. Pieniądze na ten cel mają być przeznaczone już z kolejnego budżetu Unii Europejskiej - na lata 2014-2020.

Koszt całej inwestycji wyniesie od 30 do 35 miliardów złotych. Będą to w większości środki unijne. Pieniędzy na remonty starczy - zapewniał w radiowej Jedynce pełnomocnik zarządu PKP PLK, Piotr Malepszak. I to mimo tego, że rząd obciął o miliard dotację dla spółki. PLK uratowało jednak zaciągnięcie obligacji. Bez nich wiele remontów byłoby niemożliwych.

W latach 2014-2020 kolej chce położyć większy nacisk na remont linii towarowych. Obecnie znaczna część z nich jest w opłakanym stanie technicznym, co utrudnia sprawne przewiezienie towarów i odciążenie polskich dróg. Dzięki remontom średnia prędkość na liniach towarowych w Polsce ma wynosić 70-80 kilometrów na godzinę.

Obecnie po naszych torach pociągi towarowe poruszają się z średnią prędkością zaledwie 25 kilometrów na godzinę. To głównie przez fatalny stan infrastruktury kolejowej na Śląsku. I to ona ma być remontowana w pierwszej kolejności.