Strabag podpisał z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) umowę na budowę podwarszawskiego odcinka drogi ekspresowej S8 pomiędzy węzłami Opacz i Paszków, poinformowała spółka w komunikacie. Wartość 12,5 -kilometrowej inwestycji wynosi 565 mln zł brutto.

"Tzw. wylotówka na Janki powstanie w 32 miesiące i będzie kosztowała 565 mln zł.

Zamówienie obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej od węzła Opacz do węzła Paszków wraz z odcinkiem drogi o klasie GP (główna przyspieszona) od węzła Janki Małe do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721 wraz z budową obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z nią. Na drodze ekspresowej powstaną trzy nowe węzły drogowe: Sokołowska, Janki Małe i Paszków.

Obecna droga krajowa nr 8 w jej podwarszawskim odcinku należy najbardziej obciążonych ruchem tras w Polsce. Średnie obciążenie sięga ponad 61 tys. pojazdów na dobę. Celem inwestycji będzie zmniejszenie ruchu w Al. Krakowskiej i na trasie do Raszyna docelowo nawet o 50 tys. pojazdów na dobę, podaje Strabag w komunikacie.

Odcinek Opacz-Paszków leży w ciągu drogi ekspresowej S8, rozpoczynając się na przyszłej Południowej Obwodnicy Warszawy. Stanowi on wyprowadzenie z Warszawy w kierunku Piotrkowa Trybunalskiego, a dalej Górnego Śląska i Wrocławia. W węźle Janki Małe od budowanego odcinka drogi S8 odgałęzia się S7 w kierunku Krakowa. Zbudowany odcinek S8 odciąży Aleję Krakowską, stanowiącą obecnie wspólne dla dróg krajowych nr 7 i 8 wyprowadzenie z Warszawy.

Strabag jest doświadczonym wykonawcą dróg, bazującym na wieloletnim doświadczeniu zdobywanym przy budowie tak kluczowych odcinków infrastruktury drogowej w Polsce. Grupa jest obecna w Polsce od 1985 r. i zatrudnia obecnie około 6 tys. pracowników, a jej roczne obroty w 2011 wyniosły ponad 7 mld zł.