Azjatycki rynek jest najbardziej łakomym kąskiem dla wielu firm, w tym również motoryzacyjnych. Z myślą o klientach tego regionu Audi otwiera w Pekinie Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju. Zapowiada korzystanie z tamtejszych trendów i wzorców.

W ścisłej współpracy ze spółką joint venture FAW-Volkswagen, Centrum będzie przede wszystkim odpowiadać za przygotowywanie rozwiązań zaspokajających oczekiwania azjatyckich klientów Audi. Zatrudnieni tu inżynierowie będą pracować nad nowymi technologiami z zakresu elektroniki i rozwiązaniami spod znaku Audi Connect. Zespoły specjalistów zajmą się także rozwojem innowacyjnych komponentów i wysoce efektywnych układów napędu dla pojazdów przyszłości.

Częścią Centrum Badań i Rozwoju jest Audi Design China, dział zatrudniający projektantów odpowiedzialnych za stylistykę i kolorystykę pojazdów. Zespoły stylistów będą czerpać inspiracje z najnowszych azjatyckich trendów i transferować swoje pomysły do głównej siedziby Audi w Ingolstadt, gdzie zapadają wiążące decyzje dotyczące stylistyki pojazdów marki.

Azja, obok Europy i Ameryki, to jeden z trzech filarów w globalnej strategii rozwoju Audi. W Chinach (łącznie z Hongkongiem), marka z czterema pierścieniami przewodzi w rankingach samochodów klasy premium. W roku 2012, koncern sprzedając 405 tys. samochodów, zanotował na chińskim rynku wzrost o blisko 30 proc. w stosunku do roku 2011.