Dealerzy samochodów kuszą nas rabatami na samochody z rocznika 2012 nawet do 20 tysięcy złotych, dodatkowymi upustami i promocjami kredytowymi. Sprawdźmy, gdzie są największe przeceny samochodów, a gdzie firmy postanowiły w inny sposób poszukać klientów.

Wyprzedaże rocznika 2012 rozpoczęły się na masowa skalę na początku stycznia 2013 choć i w ostatnim miesiącu poprzedniego roku pojawiały się rabaty.

Do ostatniego modelu

„Wyprzedaż samochodów z rocznika 212 w salonach Renault i Dacia trwa od początku listopada ub.roku. Aktualnie w tej ofercie klienci znajdują jeszcze duży wybór zarówno modeli jak i wersji wyposażeniowych i silnikowych oraz kolorów nadwozia” - informuje Grzegorz Paszta z Renault Polska.

Najszersza oferta wyprzedażowa obejmuje modele z rodziny Megane – 5drzwiowy hatchback, Grandtour i Coupe oraz rodzinne vany Scenic. Cała gama Megane objęta jest promocyjnym upustem w wysokości 10 500 zł. a rodzina Scenic 11 500 zł. Do tych modeli salony oferują dodatkowy bonus 1 500 zł. do wykorzystania np. na zimowe opony lub inne akcesoria.

W VW wyprzedaż trwa do wyczerpania zapasów, jednak nie dłużej niż do 30 czerwca 2013. Największe rabaty są na najdroższe modele : Touareg -15 000 zł, Tiguan, Touran oraz Passat Limuzyna i Variant do 14 000 zł. Spośród najpopularniejszych największe rabaty na pewno modele Polo 9 000zł, Golf 6 generacji do 12 000zł, czy Jetta 9 000 zł.

W Oplu wyprzedaż trwa również do ostatniego modelu. Trzy modele samochodów z największymi upustami to modele flagowe Opla: Corsa, Astra i Insignia. Biuro prasowe informuje że zostało po około 500 sztuk każdego z tych modeli.

„Obserwujemy ogromną liczbę klientów, którzy czekają z zakupem samochodu właśnie do wyprzedaży rocznika:” Klara Ufnalewska, General Motors Poland
Skoda wystartowała ze sowją promocją 1 strycznia 2013 roku. Korzystając z wyprzedaży rocznika można nabyć: Skoda Superb z upustem do 17200zł, Skoda Octavia z upustem 15000zł.

Wyprzedaże w salonach samochodowych stały się niemal tradycją, tak jak promocje rabatowe w sklepach odzieżowych. Wielu producentów kusi nas nie tylko sporymi rabatami na konkretne modele ale i dodatkowym wyposażeniem, preferencyjnymi warunkami kredytu, tanimi zestawami opon itp. Czy warto skusić się na te promocje? Z punktu widzenia klienta, który nie zamierza sprzedawać swojego auta w ciągu kilku następnych lat, z pewnością tak. Wtedy rabat, może zniwelować nam straty związane ze stratą wartości auta.

Volvo idzie pod prąd

W tym roku Volvo zastosowało niestandardową akcję: zamiast rabatować model 2012, zaproponowało zniżki na 3 wybrane modele z 2013 roku. Akcja trwa od stycznia br. Akcja dotyczy trzech modeli: XC60, V60 i S60. Rabat wynosi 6 proc.

„Ponieważ nie rabatujemy starych modeli, lecz nowe, także te, które klient zamawia do wyprodukowania w fabryce, nie mamy takich ograniczeń jak importerzy wyprzedający swoje zapasy” - informuje Stanisław Dojs, PR manager Volvo Auto Polska.

Volvo uznało, że dla ich klientów znacznie korzystniej będzie kupić nowy samochód z rocznika 2013 z rabatem na poziomie 6 proc. niż otrzymać większy upust na model z poprzedniego roku.

"Samochody z poprzedniego roku produkcji są obciążone znacznie większą utratą wartości niż te same modele z roku 2012" - dodaje Dojs.

Podsumowując ofertę wyprzedaży samochodów z rocznika 2012 zauważyć należy kilka oczywistych faktów. Przede wszystkim producenci najwięcej upustów stosują przy najdroższych autach, które i tak nie sprzedawały się w 2012 roku masowo. Duże upusty są też w zakresie cenowym 50 - 80 tysięcy złotych.

Najmniejsze upusty można zauważyć przy najtańszych modelach, które i tak sprzedawały się dosyć dobrze w ciągu roku. Jednak nie wszyscy zdecydowali się na promocję 2012.