Jeden nowy model niemal co miesiąc ma przywrócić japońskiej marce utraconą przed laty pozycję najbardziej prestiżowej marki w naszym kraju. – Wprowadzimy nowe modele segmentu C. Będą to: Auris, Auris Hybrid, Auris Touring Sports, Auris Touring Sports Hybrid, Corolla oraz Verso.
Rejestracje nowych aut osobowych (tys. sztuk) / DGP
W sprzedaży pojawi się także zupełnie nowa generacja RAV4 – zapowiada Maciej Gorzelak z Toyota Motor Poland. Toyota to numer trzy w rocznym rankingu sprzedaży aut osobowych. Ustępuje Skodzie i Volkswagenowi.
W japońskim koncernie nie ukrywają, że w tym roku interesuje ich gra o najwyższa stawkę. Toyota chce zdecydowanie poprawić zeszłoroczną sprzedaż. O ile? To na razie tajemnica, ale już wiadomo, że plany nie będą łatwe do zrealizowania. Volkswagen i Skoda, które znalazły się na celowniku Toyoty, nie zamierzają tanio sprzedać skóry.
Obydwie marki zamierzają co najmniej utrzymać zeszłoroczny poziom sprzedaży i prognozują wielkość rynku na tym samym poziomie. Klaudyna Gorzan ze Skoda Auto Polska twierdzi, że w tym roku firma skoncentruje się na wprowadzeniu do sprzedaży nowego modelu Octavii. Pojazd w wersji liftback wejdzie do sprzedaży w marcu, a w drugiej połowie roku dołączy do niego wersja kombi. Potem pojawią się także wersje auta z napędem na cztery koła i sportowa.
To mocny atut Czechów. Obecnie Octavia to najchętniej kupowany model zarówno przez klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców. Według firmy doradczej Carmarket.com.pl w zeszłym roku klienci indywidualni zarejestrowali w Polsce 5,9 tys. octavii, a firmy – ponad 9,7 tys. Z kolej najpopularniejszy model Toyoty – Yaris – kupiło 3,9 tys. klientów indywidualnych oraz 3,9 tys. firmowych.
Orężem Volkswagena ma być oferta cenowa. Nowości w tym roku marka szykuje niewiele. Do sprzedaży wprowadzona zostanie jedynie hybrydowa wersja modelu Jetta oraz Golf w wersji kombi i GTI.
Jerzy Krężlewski z Volkswagen Group Polska ujawnia, że firma chce się skoncentrować na zwiększeniu sprzedaży klientom flotowym. W orbicie szczególnego zainteresowania mają być osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Według Krężlewskiego właśnie ta grupa klientów ma w naszym kraju największy potencjał. – W wariancie minimalnym chcemy utrzymać wielkość sprzedaży z zeszłego roku, w wariancie optymistycznym zamierzamy ten wynik poprawić – zapowiada Krężlewski. Prognozy koncernu zakładają, że cały rynek w tym roku zamknie się wynikiem zbliżonym do zeszłorocznego.
Eksperci nie są aż tak optymistyczni. „Ostatni miesiąc 2012 r. nie przyniósł żadnych pozytywnych sygnałów, które mogłyby się stać podstawą do formułowania optymistycznych prognoz dla polskiego rynku na 2013 r.” – twierdzą analitycy instytutu Samar.
W grudniu 2012 r. zarejestrowano w Polsce 24,7 tys. aut osobowych i dostawczych – o 24,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Od stycznia do grudnia liczba zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych wyniosła natomiast 312 tys. sztuk – o 2,5 proc. mniej niż rok wcześniej.