W najbliższych tygodniach do Polski wejdą nowe modele Porsche 911 Carrera 4 i 4S. To sportowe samochody do... codziennej jazdy i na każdy sezon. Premierowe wersje Porsche stworzone są nie tylko dla kierowców wyczynowych.

Kiedyś jazda modelami 911 stanowiła duże wyzwanie. Żeby móc się nimi rozpędzić do zawrotnej prędkości, wymagana była specjalistyczna,"tajemna" wiedza. Od 1963 roku, gdy zaprezentowano pierwszy model Porsche 911, wiele się jednak zmieniło. Jak uważa Piotr Frankowski, redaktor naczelny kwartalnika motoryzacyjnego "Ramp", nowe Porsche Carrera 911 Carrera 4 i 4S to takie modele, które nawet słabszemu kierowcy pozwolą skorzystać ze wspaniałych osiągów auta. Premierowe auta niemieckiej marki "po prostu lepiej reagują na zachowania kierowcy o niższym poziomie umiejętności" - mówi Frankowski.

Na przykład nowe 911 Carrera 4S z silnikiem typu bokser o pojemności 3,8 l i mocy 400 KM pozwala amatorom szybkiej jazdy rozpędzić samochód do "setki" w zaledwie 4,3 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 297 km/h. Przy okazji, zużycie paliwa i emisja CO2 są niższe niż w poprzednim modelu nawet o kilkanaście procent.

Chociaż maszyny Porsche przez ostatnie dekady wygrały ponad 30 tys. rajdów i wyścigów, współczesne modele świetnie sprawdzają się również na co dzień. Można nimi jeździć w zimie, można nimi zawieźć dziecko do szkoły, można pojechać na zakupy" - chwali samochody niemieckiego producenta Frankowski. Dziennikarz przyznaje, że miał okazję użytkować Porsche w zimie, kiedy było dwadzieścia stopni poniżej zera, a sam samochód nie był garażowany. Auto nie zrobiło mu żadnego psikusa i dzielnie poradziło sobie z polską zimą. Jak podkreśla, dużą zaletą nowych 911 jest stały napęd na cztery koła, który przydaje się przy różnych nawierzchniach drogowych i zmiennych warunkach pogodowych, jakie panują w naszej części Europy.

Nowe 911 są funkcjonalne również w środku. Projektanci marki postarali się, by sportowy charakter współgrał z komfortem. Można to zauważyć w ergonomii wnętrza, użytych materiałach oraz intuicyjnej obsłudze przełączników. Innowacyjna koncepcja wznoszącej się ku przodowi konsoli środkowej ułatwia dostęp do wszystkich oferowanych opcji. Ważną kwestią jest też skrócenie odległości pomiędzy dźwignią biegów a kierownicą.

Za nowe modele 911 Carrera trzeba zapłacić prawie 500 tys. złotych.