Lexus zajął pierwsze miejsce w kategorii samochodów luksusowych w USA w prestiżowym badaniu PQS (Ocena Postrzegania Marki) prowadzonym przez firmę ALG. To już kolejne zwycięstwo japońskiej marki na amerykańskim rynku, która triumfuje tam od 2008 r.

Na pytania dotyczące oceny marki odpowiada dwa razy do roku około 3-4 tys. amerykańskich konsumentów, a wyniki są wskaźnikiem percepcji głównych luksusowych marek samochodowych.

Nowością jest badanie dotyczące postrzegania pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi. W tej kategorii Lexus był oceniany po raz pierwszy i także zdobył pierwsze miejsce.

W tegorocznych badaniach Lexus uzyskał 82,4 proc. wskazań. Dalsze miejsca w kolejności zajęły marki: Mercedes - 79,8 proc. wskazań, BMW - 78,4 proc., Porsche - 76,7 proc., Honda/ Acura - 76,7 proc.

ALG jest głównym źródłem wartości rezydualnych i danych analitycznych produktów, jak również usług konsultingowych dla producentów samochodów, spółek finansowych i firm z flotami samochodów.