"Sprzedamy ponad milion samochodów elektrycznych rocznie począwszy od 2025 roku" – zapowiada jeden z największych koncernów motoryzacyjnych. "Od aut na prąd nie ma odwrotu" – przekonuje inny gigant. Problem w tym, że elektryczna przyszłość motoryzacji – przynajmniej w Polsce – jest zasnuta… chmurami. Co będzie paliwem przyszłości?
wróć do artykułuReklama
ragnar(2018-12-11 13:38) Zgłoś naruszenie 10
Wodór jest całkiem niezłym pomysłem, ilość uzyskanej energii jest znacznie większa niż przy wykorzystaniu standardowych paliw, a jedynym skutkiem “ubocznym” jest woda. Dlatego właśnie toyota wzięła się za Mirai i z tego co czytałem mają zwiększać jej produkcję.
Odpowiedzwiliam(2018-12-08 12:52) Zgłoś naruszenie 20
Nie wiem czy Polske stac na kolejne zmiany. Bo jak wiadac czesc rzeczy jest juz wdrazanych - greenway stawia kolejne stacje ładowania elektrykow na prad a nie na wodor. Nie byłbym za tym zeby jeszcze zanim cokolwiek wiekszego sie zadzieje w temacie elektrykow - juz zmieniac. Raczej nie udźwigniemy tego budzetowo
OdpowiedzPIK(2018-12-04 00:50) Zgłoś naruszenie 30
A ch..j z tym, bo i tak wszyscy zginiemy, gdy słońce wybuchnie.....
OdpowiedzBart(2018-11-28 08:49) Zgłoś naruszenie 11
Jeśli wodór będziemy wytwarzać za pomocą energii odnawialnej. A co jeśli prąd będziemy wytwarzać za pomocą energii odnawialnej? Ten sam problem i to fiskalny, ciężko opodatkować prąd z rozdrobnionych źródeł, ale znając urzędników coś wymyśla i nagle się okaże, że wszystko się opłaca. Problem z ekopojazdami to problem braku wpływu podatków z akcyzy, VAT oraz innych nakładanych w cenie paliwa.
OdpowiedzDo tego utylizacja tysięcy ton Baterii(2018-11-28 08:44) Zgłoś naruszenie 51
Chyba lepiej skupić się na elektrykach z prądem z wodoru. To dalej pojazd Elektryczny, szybciej tankowany niż ładowany prądem. Poza tym ogniwa paliwowe są wieczne...........zaś baterie się zużywają i ich recycling jest drogi podobnie jak droga jest produkcja .
Pokaż odpowiedzi (1)OdpowiedzA o recyklingu nie słyszałes ?(2018-11-28 09:19) Zgłoś naruszenie 03
Nie ma w tej chwili niczego co nie mogłoby być powtórnie przetworzone. Poza tym baterie to odpad niebezpieczny który podlega specjalnemu nadzorowi. Nikt nie będzie tego utylizował :) Koszty recyklingu są minimalizowane poprzez opracowanie nowych technologii. Kiedys żeby odzyskać miedź z kabla po prostu się je wypalało. Dzisiaj się mieli.