Telefonia mobilna

21 listopada 2019 r.

Sąd Najwyższy w wydanym wyroku podkreślił, że trzeba odróżniać informacje istotne dla konsumenta, których pominięcie może zostać uznane za nieuczciwą praktykę rynkową, od informacji nieistotnych, które nie są mu niezbędne do podjęcia decyzji o zawarciu umowy

Nie każdy SMS premium z informacją o stawce21 listopada 2019 r.

Gdy przedsiębiorca uprzedza konsumenta o kosztach poszczególnych opcji dodatkowych, a także na bieżąco informuje go o przekroczeniu rozsądnie określonych limitów dobowych i miesięcznych, nie ma podstaw do uznania, że ma on również obowiązek informować o koszcie każdego poszczególnego SMS-a, jaki konsument wysyła w trakcie rozgrywki. Stwierdził tak Sąd Najwyższy. Tym samym ostatecznie upadła głośna decyzja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z 2014 r.

9 września 2019 r.

Trybunał stwierdził, że z treści dyrektywy wynika, iż „wszystkie wywołania jednolitego europejskiego numeru alarmowego” są objęte obowiązkiem udostępnienia informacji o lokalizacji osoby wykonującej połączenie

Lokalizacja dzwoniącego pod 112 także bez SIM9 września 2019 r.

Przedsiębiorstwa telekomunikacyjne są zobowiązane do nieodpłatnego udostępniania organowi zajmującemu się połączeniami alarmowymi z numerem 112 danych umożliwiających zlokalizowanie osoby wykonującej połączenie. Obowiązek ten dotyczy również tych sytuacji, w których w telefonie, z którego realizowane jest połączenie, nie ma aktywnej karty SIM. Stwierdził tak Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w litewskiej sprawie.

5 sierpnia 2019 r.

Huawei

Chiny chcą równego traktowania Huaweia5 sierpnia 2019 r.

- Skoro nasz najważniejszy sojusznik, USA, „odpuszcza” chińskiemu koncernowi, to dlaczego my mamy ograniczać nasz rozwój 5G oparty o najnowsze technologie? - mówi Grzegorz Czelej, senator PiS, przewodniczący Polsko-Chińskiej Grupy Parlamentarnej