Telefonia mobilna

21 listopada 2019 r.

Sąd Najwyższy w wydanym wyroku podkreślił, że trzeba odróżniać informacje istotne dla konsumenta, których pominięcie może zostać uznane za nieuczciwą praktykę rynkową, od informacji nieistotnych, które nie są mu niezbędne do podjęcia decyzji o zawarciu umowy

Nie każdy SMS premium z informacją o stawce21 listopada 2019 r.

Gdy przedsiębiorca uprzedza konsumenta o kosztach poszczególnych opcji dodatkowych, a także na bieżąco informuje go o przekroczeniu rozsądnie określonych limitów dobowych i miesięcznych, nie ma podstaw do uznania, że ma on również obowiązek informować o koszcie każdego poszczególnego SMS-a, jaki konsument wysyła w trakcie rozgrywki. Stwierdził tak Sąd Najwyższy. Tym samym ostatecznie upadła głośna decyzja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z 2014 r.

9 września 2019 r.

Trybunał stwierdził, że z treści dyrektywy wynika, iż „wszystkie wywołania jednolitego europejskiego numeru alarmowego” są objęte obowiązkiem udostępnienia informacji o lokalizacji osoby wykonującej połączenie

Lokalizacja dzwoniącego pod 112 także bez SIM9 września 2019 r.

Przedsiębiorstwa telekomunikacyjne są zobowiązane do nieodpłatnego udostępniania organowi zajmującemu się połączeniami alarmowymi z numerem 112 danych umożliwiających zlokalizowanie osoby wykonującej połączenie. Obowiązek ten dotyczy również tych sytuacji, w których w telefonie, z którego realizowane jest połączenie, nie ma aktywnej karty SIM. Stwierdził tak Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w litewskiej sprawie.

5 sierpnia 2019 r.

Huawei

Chiny chcą równego traktowania Huaweia5 sierpnia 2019 r.

- Skoro nasz najważniejszy sojusznik, USA, „odpuszcza” chińskiemu koncernowi, to dlaczego my mamy ograniczać nasz rozwój 5G oparty o najnowsze technologie? - mówi Grzegorz Czelej, senator PiS, przewodniczący Polsko-Chińskiej Grupy Parlamentarnej

11 lipca 2019 r.

Sprawa dotyczyła największego serwisu handlowego na świecie, czyli Amazonu. Został on pozwany przez niemiecką federację organizacji konsumenckich.

Sklepy internetowe mogą działać bez telefonu11 lipca 2019 r.

Platformy takie jak Amazon nie muszą udostępniać swym klientom numerów telefonów. Liczy się to, żeby zapewniały szybkie i skuteczne kanały do porozumiewania się, a jakie one będą, tego już przepisy nie powinny narzucać – uznał Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej.