« Powrót do artykułu

Senior na rynku telekomunikacyjnym to łakomy kąsek dla oszustów

UKE zidentyfikował problem dotyczący nieetycznego zachowania przedstawicieli handlowych, działających w imieniu i na rzecz różnych dostawców usług telekomunikacyjnych. Jak wynika z treści kierowanych przez abonentów pism i telefonów do Urzędu, najczęściej ofiarami nieuczciwych praktyk handlowych były osoby starsze.

seniorzy, telefon, emeryt

żródło: ShutterStock

Pomimo, że fakty temu przeczą, ochrona systemowa konsumentów „wrażliwych” w Polsce istnieje.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (5)

  • Mikołaj Pobiedziski(2015-06-02 10:31) Zgłoś naruszenie 10

    Najłatwiej oszukiwać ludzi głupich, dzieci oraz starszych. Dlaczego? Głupi niczego nie rozumieją, a dzieci i starsi przeważnie się nie znają. Jest to kompletnie nieetyczne i niemoralne, ale jak widać, nasi kochani rodacy chcą zarobić na każdym kliencie. Gratuluję podejścia takich firm, z pewnością kiedyś odbije się to na was - liczę na to. Klauzule niedozwolone są już wszędzie, w każdych umowach. Kiedy pracowałem w call center, niektórzy mieli zwyczaj wciskania na siłę umów osobom starszym i nagminnego oszukiwania ich, nie mówienia o dodatkowych opłatach itd. Dla tych wszystkich, którzy dopiero co dali się oszukać, przypominam - jeśli zawieramy umowę na odległość (czyli na przykład przez telefon) - mamy 14 dni na zwrot towaru czy odstąpienie od tej umowy bez żadnych konsekwencji. Zobaczcie sobie ten artykuł na blogu - tutaj jest to wyjasnione, konkretnie (zwroty) - https://prokonsumencki.pl/blog/zwrot-towaru-zakupionego-przez-internet-przez-konsumenta-nowa-ustawa-konsumencka/

    Odpowiedz
  • naciagniety emeryt(2015-06-01 12:52) Zgłoś naruszenie 10

    tacy sami oszuści to Telekomunikacja dla Domu sp. z .o.o - przedstawiaja sie jako TELEKOMUNIKACJA co wiekszosci starszych osób kojarzy sie ze starą TPSA obecnie ORANGE i tak naciagają ludzi na podpisanie umowy. Potem jak człowiek nie płaci to mają w umowie że po 2 niezapłaconych fakturach maja prawo zerwać umowe z winy abonenta i naliczją kary umowne zawarte w regulaminie tj. jakies 500-600 zł ... strzeżcie sie tych oszustów !!!

    Odpowiedz
  • marianna(2015-05-30 13:52) Zgłoś naruszenie 00

    Znam ten temat z doświadczenia.Przedstawiciel operatora NOWUM przedstawił się telefonicznie jako kurier telekomunikacji,więc wpuściłam go do domu,poczęstowałam kawą.Przy podpisywaniu umowy,zapytałam co to jest NOWUM,odpowiedział mi,że firma współpracująca z Telekomunikacją Polską.Po jakimś czasie otrzymałam z Telekomunikacji Polskiej telefon,że obcy operator chce dostępu do mojego numeru.Zdębiałam.Pisemnie upoważniłam TP do zablokowania tej czynności i występowania w moim imieniu.No i się zaczęło.Żądanie dużego odszkodowania,postępowanie komornicze,a w końcu nakaz sądowy.Od nakazu sądowego złożyłam sprzeciw,a operator wycofał pozew i sąd umorzył sprawę.Odetchnęłam z ulgą.

    Odpowiedz
  • Oserwator(2015-06-05 13:10) Zgłoś naruszenie 00

    Pracowałem parę lat temu w jednej z największych firm telekomunikacyjnych. Pracownicy zajmujący się różnymi formami sprzedaży są pod dużą presją wyniku sprzedażowego. Ich szefostwo z pełną premedytacją nakłada bardzo wysokie cele sprzedażowe nie dając odpowiednich narzędzi, np. w formie atrakcyjnych promocji. Nie da się w nieskończoność na tej samej grupie klientów realizować wysokiej sprzedaży w sposób krystalicznie uczciwy, bez odpowiedniej oferty. Wszystko teoretycznie jest zgodne z prawem. Każdy na wszystko się zgadza, później ma termin aby się wycofać, itd. nie mniej wszyscy mają świadomość, że starsze osoby po prostu nie są do końca świadome na co rzeczywiście się zgadzają. Problem w tym, że przed tego typu praktykami powinno obywateli chronić państwo, którego jak zwykle nie ma w tych dziedzinach gdzie jest rzeczywiście potrzebne.

    Odpowiedz
  • Lucjan(2015-06-02 18:57) Zgłoś naruszenie 00

    To Novum też kiedyś "wyłudziło" podstępem umowę ode mnie.Po zakończeniu okresu obowiązywania umowy-nie przedłużałem i dopiero się zaczęło namawianie.Telefon ostatnio był tylko po to aby dzwonili "telemarkieterzy".Na sczeście to już historia.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!