Grzechy operatorów: Kary nałożone przez UOKiK i UKE na firmy telekomunikacyjne w 2014 roku

Oto kilka najciekawszych przypadków łamania prawa i uchybień operatorów telekomunikacyjnych w poprzednim roku stwierdzonych przez regulatorów rynku.

telefon, lotnisko, roaming

żródło: ShutterStock

Telekomunikacja Polska - 31.01.2014

Telekomunikacja Polska wysyłała faktury elektroniczne zamiast tradycyjnych abonentom, którzy nie wyrazili na to zgody. Spółka uniknęła kary finansowej, w zamian zobowiązała się do uzyskania zgód klientów otrzymujących e-faktury. Tym, którzy ich nie wyrażą — TP SA ma przywrócić dostarczenie rachunków w formie papierowej.
Warunkiem przesyłania klientowi faktur w formie elektronicznej jest uzyskanie na to jego zgody. Konsumentowi, który jej nie wyrazi, przedsiębiorca zobowiązany jest dostarczać faktury w formie papierowej - reguluje to rozporządzenie Ministra Finansów. Tymczasem, Telekomunikacja Polska SA przesyłała elektroniczny obraz faktury na adres e-mail lub indywidualne konto na portalu internetowym nawet tym abonentom, którzy nie zaakceptowali tej formy wysyłki. TP SA dokonała jednostronnej zmiany sposobu dostarczania faktur do części abonentów 1 stycznia 2011 r. Zmiana objęła prawie 90 tys. konsumentów.
Prezes UOKiK uznała, że TP SA pomijając wymóg prawny uzyskania zgody odbiorców na przesłanie faktur elektronicznych zamiast w formie papierowej, naruszyła zbiorowe interesy konsumentów. Operator został zobowiązany do uzyskania brakujących zgód klientów otrzymujących faktury elektroniczne, a tym, którzy ich nie wyrażą – musi dostarczać faktury w formie papierowej. Ma na to 120 dni od uprawomocnienia się decyzji. Prezes UOKiK nałożyła na spółkę również obowiązek poinformowania Urzędu w terminie 140 dni o realizacji nałożonego zobowiązania.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (3)

  • Gość,po raz drugi oszukany po4 latach(2015-01-07 22:46) Zgłoś naruszenie 00

    gratuluję

    Odpowiedz
  • Gość,po raz drugi oszukany po4 latach(2015-01-07 22:46) Zgłoś naruszenie 00

    Oszuści mogą spać spokojnie

    Odpowiedz
  • Oszukany Klient(2015-06-26 16:01) Zgłoś naruszenie 00

    Uwaga!!! Następni oszuści TELEFONIA POLSKA RAZEM podają się za telekomunikację mówią że dzwonią z firmy w której już jesteśmy i chcą tylko przedłużyć umowę, wysyłają kuriera i kurier na miejscu każe podpisać umowę i ją zabiera. Po zorientowaniu się że to nie jest nasza obecna firma z której usług korzystamy jest już za późno, naliczają kary po 1600 zł na pytanie dlaczego przysłaliście rachunek jak nie korzystam z waszych usług i nawet numer ze starej (mojej obecnej firmy) nie został przeniesiony do was nie potrafią znaleźć odpowiedzi, a oczywiście cały czas płacę rachunki w mojej starej firmie. Po prostu nie dajcie się naciągnąć. Banda, osoby w biurze obsługi chyba im płacą za to żeby nam mówili że wszystko zgodnie z prawem, będzie kara.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!