Grzechy operatorów: Kary nałożone przez UOKiK i UKE na firmy telekomunikacyjne w 2014 roku

Oto kilka najciekawszych przypadków łamania prawa i uchybień operatorów telekomunikacyjnych w poprzednim roku stwierdzonych przez regulatorów rynku.

telefon, dzwonienie

żródło: ShutterStock

PTS S.A.

W dniu 16 lipca 2014 r. Prezes UKE nałożył na PTS S.A. z siedzibą we Wrocławiu, karę pieniężną w wysokości 497 120,34 PLN za naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych; niewypełnianie względem użytkowników końcowych obowiązków w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych, za uniemożliwianie abonentom korzystania z uprawnień do wyboru dostawcy usług oraz za udzielenie Prezesowi UKE nieprawdziwych informacji.

Podczas rozpatrywania postępowań mediacyjnych i interwencyjnych Prezes UKE ustalił, iż PTS S.A. naruszyła szereg przepisów ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 243) zwanej dalej: „Pt”, m.in. znowelizowany przepis art. 57 ust. 6 zgodnie, zgodnie z którym w „przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, związanego z ulgą przyznaną abonentowi, wysokość roszczenia z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu, na jaki umowa została zawarta, nie może przekroczyć wartości ulgi przyznanej abonentowi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania. Roszczenie nie przysługuje w przypadku rozwiązania przez konsumenta umowy przed rozpoczęciem świadczenia usług, chyba że przedmiotem ulgi jest telekomunikacyjne urządzenie końcowe.”

Od decyzji o nałożeniu kary przysługuje Spółce odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, składane za pośrednictwem Prezesa UKE w terminie 2 tygodni od dnia doręczenia decyzji.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (3)

  • Oszukany Klient(2015-06-26 16:01) Zgłoś naruszenie 00

    Uwaga!!! Następni oszuści TELEFONIA POLSKA RAZEM podają się za telekomunikację mówią że dzwonią z firmy w której już jesteśmy i chcą tylko przedłużyć umowę, wysyłają kuriera i kurier na miejscu każe podpisać umowę i ją zabiera. Po zorientowaniu się że to nie jest nasza obecna firma z której usług korzystamy jest już za późno, naliczają kary po 1600 zł na pytanie dlaczego przysłaliście rachunek jak nie korzystam z waszych usług i nawet numer ze starej (mojej obecnej firmy) nie został przeniesiony do was nie potrafią znaleźć odpowiedzi, a oczywiście cały czas płacę rachunki w mojej starej firmie. Po prostu nie dajcie się naciągnąć. Banda, osoby w biurze obsługi chyba im płacą za to żeby nam mówili że wszystko zgodnie z prawem, będzie kara.

    Odpowiedz
  • Gość,po raz drugi oszukany po4 latach(2015-01-07 22:46) Zgłoś naruszenie 00

    Oszuści mogą spać spokojnie

    Odpowiedz
  • Gość,po raz drugi oszukany po4 latach(2015-01-07 22:46) Zgłoś naruszenie 00

    gratuluję

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!