« Powrót do artykułu

Dopłacimy do PKS-ów. Czy przywracanie lokalnych połączeń się opłaci?

- Sam pomysł zapewnienia połączeń autobusowych w najmniejszych gminach jest trafną odpowiedzią na niedoskonałości mapy transportowej Polski - mówi Marcin Gromadzki, właściciel firmy Public Transport Consulting.

  • Marcin Gromadzki
statystyki

Komentarze (10)

  • nauka to potęgi klucz !(2019-05-25 20:14) Zgłoś naruszenie 140

    Wydaje się, że każdy uczeń starszych klas szkoły podstawowej , mógłby wiedzieć że sprzedaje się nie tylko kartofle i jabłka za gotówkę w zł , ale można sprzedawać także np. rynek autobusowych połączeń opłacalnych za cenę wykonywania przewozów nieopłacalnych. Chyba wszyscy wiemy jak to należałoby zrobić , gdyż jest to proste, łatwe i oczywiste , wydaje się że uczniowie podróżujący gimbusami do gminnej podstawówki zrobiliby to najlepiej, bo mogliby przecież być świeżo po lekcji z historii pieniądza.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • LIPA ! + LIPA ! ! !(2019-05-25 19:56) Zgłoś naruszenie 140

    Pozamiejska publiczna komunikacja zbiorowa, zapewniająca dostępność do transportu zbiorowego na cywilizowanym poziomie mogłaby nie potrzebować dopłat, gdyby była dobrze zorganizowana. Niestety , jak rozumiem projekt Ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym UD 126 , byłoby to nie możliwe z samego założenia tegoż projektu, gdyż Ministerstwo proponuje darmowe rozdawnictwo praktycznie całego rynku opłacalnych linii dla biznesmenów , a przewozy nierentowne miałyby być kupowane u operatorów za pieniądze samorządowe + 0,8 zł dopłaty z Funduszu rozwoju . . . Ponadto w/w projekt niestety nie proponuje rozsądnego spożytkowania państwowej subwencji oświatowej przeznaczanej na dowóz uczniów do szkół itd, itp. wyglądałoby na to iż tenże projekt konserwowałby istniejący samowyniszczający się system, byłoby coraz gorzej.

    Odpowiedz
  • DZIKI KRAJ ?(2019-05-25 21:22) Zgłoś naruszenie 130

    Z powodu skandalicznie kiepskiego pozamiejskiego publicznego transportu zbiorowego polska traci mld-y zł. rocznie, jak twierdzą znawcy, tylko na leczenie skutków smogu samochodowego i hałasu idą grube pieniądze , a wykluczenie społeczne z tego powodu dotyczące w 2018 roku już 26% polskich miejscowości to wstyd i hańba na cały świat - niestety 2/3 polskich samorządów nie widzi potrzeby organizacji publicznego transportu zbiorowego, jak wynikałoby z badań.

    Odpowiedz
  • Wolę dopłaty do PKS(2019-05-24 20:59) Zgłoś naruszenie 131

    Ponad 20 mld Euro na "kolorowych" w Niemczech to się opłaca im.. A na "tęczowych" Trzaskowskiego w Warszawce- to się opłaci.

    Odpowiedz
  • ŚCIEMA 100%.(2019-05-26 09:29) Zgłoś naruszenie 120

    Nigdy nie uwierzę w żadne słowo eksperta, polityka czy profesora który twierdziłby iż rynek przewozów rentownych należałoby oddać za darmo biznesmenom, a przewozy nierentowne należałoby kupować za żywą gotówkę.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • Ted(2019-05-24 10:01) Zgłoś naruszenie 17

    Likwidowano te linie ,bo były nieopłacalne.Teraz nie będą przynosić strat? Jakiś cud?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!