« Powrót do artykułu

Wojewoda nie uchylił łódzkiej uchwały reklamowej, ale wątpliwości pozostały

PROBLEM: W Łodzi, jako drugim mieście w Polsce po Ciechanowie, weszła w życie uchwała w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. O ile ciechanowskie przepisy zostały znacząco ograniczone przez wojewodę mazowieckiego, to łódzkie przeszły taki sprawdzian bez uszczerbku. Czy to znaczy, że inne miasta mogą ją traktować jako wzorzec idealny? Nie do końca. Są bowiem obawy co do konstytucyjności uchwały, a ponadto nie wszystkie jej regulacje wydają się do końca trafne.

biznes, prawo, dokument, podpis

żródło: ShutterStock

Wprowadzanie do uchwał reklamowych bardzo drobiazgowych postanowień może doprowadzić do tego, że jadąc samochodem oklejonym firmowymi reklamami, będziemy musieli studiować, czy miasto, do którego jedziemy, wprowadziło stosowne zapisy dotyczące takich reklam i czy czasami postanowień tych nie łamiemy

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!