« Powrót do artykułu

Wspólna obsługa w gminie. Jak ją prawidłowo przygotować i wdrożyć

Gmina zamieszkana przez ok. 30 tys. mieszkańców jest organem prowadzącym dla dwóch przedszkoli, siedmiu szkół podstawowych oraz trzech gimnazjów. Ponadto działają w niej miejski ośrodek pomocy społecznej (jednostka budżetowa), miejski ośrodek sportu i rekreacji (jednostka budżetowa), zakład usług komunalnych (zakład budżetowy), miejska biblioteka publiczna (gminna instytucja kultury) oraz miejski ośrodek kultury (gminna instytucja kultury). Gmina ma również 100 proc. udziałów w jednej spółce z ograniczoną odpowiedzialnością – w przedsiębiorstwie wodno-kanalizacyjnym. Jednocześnie na terenie gminy funkcjonują trzy zespoły szkół ponadgimnazjalnych oraz liceum ogólnokształcące, których organem prowadzącym jest powiat Y. Burmistrz chciałby objąć zakresem wspólnej obsługi jeśli nie wszystkie, to przynajmniej jak największą liczbę ww. jednostek działających (funkcjonujących) na terenie gminy.

urzędnik

żródło: ShutterStock

Wskazać należy, że zgodnie z art. 10a ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 446 ze zm., dalej: u.s.g.) przedszkola i szkoły (podstawowe i gimnazjalne) zakładane i prowadzone przez jednostki samorządu terytorialnego są jednostkami budżetowymi.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!