Wymyślił zakupologię, wie wszystko o brandingu, bywa nazywany guru neuromarketingu, ale sam o sobie mówi „junior, który każdego dnia się uczy”. Pracował dla największych marek, ale przewiduje, że globalne brandy umrą. Przyszłością jest regionalność i lokalne społeczności! Dlaczego? Martin Lindstrom wyjaśni to podczas wyjątkowego spotkania 26 kwietnia w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie. Konferencję podsumowującą drugą edycję nowatorskiego Programu Mentorskiego z cyklu „Pomorze Zachodnie Innowacyjne/Kreatywne/Nowoczesne”, na której pojawi się wielu praktyków z dziedziny „Marketing & Zarządzanie”, organizuje Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Martin Lindstrom będzie gościem specjalnym konferencji „Marketing & Zarządzanie”, która zwieńczy II edycję programu mentorskiego organizowanego przez samorząd województwa dla zachodniopomorskich przedsiębiorców. To - zgodnie z nazwą projektu - innowacyjne narzędzie wsparcia dla mikro, małych i średnich firm z Pomorza Zachodniego. Nowoczesne, ale oparte o tradycyjne, bezpośrednie kontakty, wspólną pracę, rozmowy, spotkania. Dzięki temu regionalne firmy mają szansę nawiązania nowych kontaktów biznesowych, skorzystania z wiedzy i doświadczeń najlepszych specjalistów m.in. w dziedzinie marketingu, ale też zaprezentowania swoich produktów i usług szerszej publiczności.
Przypomnijmy - mentorką pierwszej edycji programu była kostiumografka Katarzyna Konieczka, która współpracowała z Wasted Couture. Firma wytwarzająca unikalne stroje i dodatki dla artystów, performerów, uczestników wydarzeń w postapokaliptycznym klimacie – dzięki mentoringowi zyskała nie tylko dużo wiedzy technicznej, ale przede wszystkim inspiracje do powstającej właśnie nowej kolekcji.
Teraz do wizyt w Szczecinie intensywnie przygotowuje się Piotr Bucki mentor drugiej edycji programu, specjalista od mediów społecznościowych, coach, wykładowca, autor książek z dziedziny psychologii, komunikacji i marketingu. Jego wiedza i pomysły wzmocnią „Liście Miejska Farma”, czyli innowacyjną firmę, która wygrała konkurs na udział w sesjach mentorskich.
- To firma, która z pewnością ma fajny produkt, dobre pomysły i która pod moim okiem, mam nadzieję, doszlifuje swoją propozycję wartości, jeszcze lepiej się wypozycjonuje i poprawi swój marketing we wszystkich kanałach - zapowiada Piotr Bucki. - Do tej pory współpracowałem z wieloma branżami, między innymi z branżą rolniczą. Przyszłość tego typu biznesów, jaki realizuje Liście Miejska Farma, rysuje się dobrze - ocenia mentor.
Wyjść z garażu
Podczas sesji z Piotrem Buckim szczecińska firma skupi się przede wszystkim na budowaniu strategii marketingowej oraz komunikacyjnej, jak najlepszym wykorzystaniu social mediów.
- Liczymy, że mentor swoim wsparciem pomoże nam wyjść z przysłowiowego garażu. Już teraz współpracujemy z renomowanymi restauracjami, szefami kuchni, pojawiamy się w różnych miejscach, jednak zależy nam na tym, by trafić z naszym produktem do wszystkich ludzi, którym zależy na zdrowym jedzeniu – mówi właścicielka Patrycja Mrozińska.
Praktyczny wymiar programu mentorskiego podkreśla też Daria Prochenka, która w kapitule konkursowej oceniała zgłoszenia przedsiębiorców.
- Podczas codziennej gonitwy za klientami, sprzedażą, zwykle brakuje czasu na to, aby spojrzeć z dystansu na firmę i zastanowić się, czy na pewno wszystkie elementy do siebie pasują. Często nie mamy możliwości i środków, by zgłosić się do zewnętrznego podmiotu lub eksperta w celu weryfikacji. Gratuluję wszystkim lokalnym firmom, które aplikowały do konkursu, ponieważ chęć sprawdzenia własnego biznesu przez mentora to już duży krok do sukcesu - przekonuje Daria Prochenka.
Myśliciel biznesu na operowej scenie
Wydarzenie zaplanowane 26 kwietnia w Operze na Zamku w Szczecinie zapowiada się fascynująco. Nie tylko dla lokalnych firm czy startupów, ale też przedstawicieli organizacji okołobiznesowych, świata akademickiego i mediów. Posłuchać Martina Lindstroma to naprawdę gratka! Ten specjalista ds. brandingu i neuromarketingu jest - według magazynu „Time” - jednym ze 100 najbardziej wpływowych ludzi na świecie. W rankingu Thinkers50 został okrzyknięty jednym z 50 najlepszych myślicieli biznesu. A jego książkę „Brand sense – marka pięciu zmysłów” (2005) The Wall Street Journal uznał za jedną z pięciu najlepszych książek marketingowych, jakie kiedykolwiek powstały! Stworzył własną markę - firma Lindstrom Company działa na pięciu kontynentach, w ponad 30 krajach. Doradza w zakresie brandingu, kultury organizacyjnej i transformacji biznesowej takim potentatom jak Burger King, Nestlé, Lego i Google.
Przyszłość to regionalność
Pytany o przyszłość marketingu i brandingu Lindstrom przewiduje, że globalne brandy umrą - zamiast tego staną się milionami lokalnych, wysoce spersonalizowanych marek.- Przyszłość to regionalność i lokalne społeczności – zapowiada. Jakie zdefiniuje brand „Pomorze Zachodnie”? Które regionalne specjalizacje wyróżni? Czym zainteresuje działających tu przedsiębiorców? Czy podpowie, jak dokonać skutecznej transformacji biznesu, czyli jak przeorganizować firmę, by przynosiła zyski i sukcesy? Mamy nadzieję, że uczestnikom szczecińskiej konferencji zaserwuje wyjątkowy przekaz m.in. na temat brandingu zmysłowego i koncepcję marki holistycznej. A także przypomni swój wielki eksperyment neuromarketingowy Buyology, który przyniósł szokujące wnioski, że tylko 15 procent naszych decyzji nabywczych ma charakter w pełni świadomy.
Nowe media, nowe technologie, nowe strategie
Takich paradoksów, ekstrawagancji i niespodzianek podczas konferencji „Marketing & Zarządzanie” będzie więcej. W stolicy Pomorza Zachodniego zaprezentują się także Karol Paciorek – twórca internetowy, znany m.in. z kanału „Imponderabilia”; Wiktoria Wójcik - współzałożycielka inSTREAMLY, platformy która łączy marki ze streamerami gamingowymi, zaangażowana w kampanie marketingowe ponad 70 marek, wyróżniona nagrodami Forbes Polska „25 under 25” oraz Bizneswoman Roku: Liderka w Nowych Technologiach; Jakub Olek – z wykształcenia prawnik, z powołania strateg komunikacji, specjalizujący się w nowych technologiach; dyrektor TikToka ds. relacji z partnerami publicznymi na Europę Środkową i Wschodnią. Na scenie nie zabraknie również mentora Piotra Buckiego oraz mentorowanej firmy Liście Miejska Farma, którzy opowiedzą o efektach swojej współpracy oraz planach na dalszy rozwój.
- Pomorze Zachodnie wyróżnia się na tle innych regionów europejskich w działaniach na rzecz przedsiębiorczości. Inwestujemy w gospodarkę opartą na wiedzy - podkreśla marszałek Olgierd Geblewicz. - Wspieramy przedsiębiorców na co dzień, ale chcemy ich też inspirować wyjątkowymi projektami, takimi jak program mentorski oraz wyjątkowymi wydarzeniami, które mogą zapoczątkować nowy etap w rozwoju firm.
Udział w konferencji „Marketing & Zarządzanie” jest bezpłatny. Rejestracja rozpocznie się w kwietniu. Szczegóły na stronie https://biznes.wzp.pl/
Wydarzenie będzie transmitowane na kanale #PomorzeZachodnie.
Zaplanowane działania realizowane są w ramach projektu „Wzmocnienie pozycji regionalnej gospodarki, Pomorze Zachodnie – Ster na innowacje - etap II” finansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020, Działanie 1.14 „Wzmocnienie pozycji regionalnej gospodarki w wymiarze krajowym i międzynarodowym”.