statystyki

Awaryjny ePUAP. Urzędy wolą korzystać z tradycyjnej poczty

autor: Katarzyna Nocuń03.07.2019, 18:00
Na 153 urzędy, które zgłaszały problemy, tylko 11 poinformowało o nich Ministerstwo Cyfryzacji

Na 153 urzędy, które zgłaszały problemy, tylko 11 poinformowało o nich Ministerstwo Cyfryzacjiźródło: ShutterStock

Konieczność skanowania dużej liczby dokumentów i awaryjność systemu – to część powodów, dla których samorządy nie korzystają z elektronicznej wymiany dokumentów. Urzędy wybierają chętniej tradycyjne metody.

Na 205 starostw powiatowych, które odpowiedziały na pytania Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska, tylko 52 jest w stanie w pełni podołać zadaniu przesyłania drogą elektroniczną decyzji administracyjnych do innych urzędów. To zaledwie 25 proc.

Raport powstał w związku z wejściem w życie dwa lata temu nowelizacji kodeksu postępowania administracyjnego. – Państwo chce zmniejszyć wydatki na administrację publiczną, dlatego już wkrótce list polecony z urzędu i sądu dostaniemy e-mailem. Nad ich dostarczeniem będzie czuwał Narodowy Operator Cyfrowy, który stworzy nowy system do zarządzania takimi wysyłkami. Trudno optymistycznie patrzeć na te plany, widząc, jak w praktyce wygląda obowiązkowa realizacja elektronicznej korespondencji między podmiotami publicznymi – komentuje organizacja.

Problemy techniczne


Pozostało jeszcze 73% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (2)

  • dank(2019-07-04 05:23) Zgłoś naruszenie 71

    Elektroniczna obsługa urzędów - to informatyczna porażka. Dublowanie roboty. Programy, które tylko utrudniają pracę. Twórcy tych programów wzięli ciężką kasę, a w zamian dostarczyli produkty nie nadające się do użytku w urzędach, generujące olbrzymie straty czasowe. To tak jakby robotnikowi dać narzędzie, i zmusić do jego używania. Narzędzie przez które praca idzie wolniej, jetst trudniejsza i nic w zamian nie daje. Twórcy tych programó i decydenci mają w [)vple opinie użytkowników o tym oprogramowaniu.

    Odpowiedz
  • j.(2019-07-03 20:01) Zgłoś naruszenie 63

    No i bardzo dobrze! Może wreszcie dotrze to do decydentów, że elektronizowanie i digitalizowanie wszystkiego na siłę może wielu przypadkach tylko rodzić problemy! Ja mam też swoje "porachunki" z epuapem, bo wielokrotnie straciłem sporo czasu i nerwów, żeby wysyłać epuapem jakieś sprawozdania, bo kretyński przepis to nakazuje. Kiedyś się to skanowało, wysyłało mailem, a oryginał w kopertę i zwykłą pocztą. Proste i niezawodne! Teraz nie, bo trzeba nadawać przy pomocy tego całego epuapu. To podobno stworzono po to, żeby sobie np. emeryt mógł załatwić sprawy urzędowe nie wychodząc z domu, to ja mówię, że może załatwi, jak będzie miał chętnego do pomocy wnuczka informatyka! Precz z tym epuapem!

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane