statystyki

Awaryjny ePUAP. Urzędy wolą korzystać z tradycyjnej poczty

autor: Katarzyna Nocuń03.07.2019, 18:00
Na 153 urzędy, które zgłaszały problemy, tylko 11 poinformowało o nich Ministerstwo Cyfryzacji

Na 153 urzędy, które zgłaszały problemy, tylko 11 poinformowało o nich Ministerstwo Cyfryzacjiźródło: ShutterStock

Konieczność skanowania dużej liczby dokumentów i awaryjność systemu – to część powodów, dla których samorządy nie korzystają z elektronicznej wymiany dokumentów. Urzędy wybierają chętniej tradycyjne metody.

Na 205 starostw powiatowych, które odpowiedziały na pytania Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska, tylko 52 jest w stanie w pełni podołać zadaniu przesyłania drogą elektroniczną decyzji administracyjnych do innych urzędów. To zaledwie 25 proc.

Raport powstał w związku z wejściem w życie dwa lata temu nowelizacji kodeksu postępowania administracyjnego. – Państwo chce zmniejszyć wydatki na administrację publiczną, dlatego już wkrótce list polecony z urzędu i sądu dostaniemy e-mailem. Nad ich dostarczeniem będzie czuwał Narodowy Operator Cyfrowy, który stworzy nowy system do zarządzania takimi wysyłkami. Trudno optymistycznie patrzeć na te plany, widząc, jak w praktyce wygląda obowiązkowa realizacja elektronicznej korespondencji między podmiotami publicznymi – komentuje organizacja.

Problemy techniczne


Pozostało 73% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (2)

  • dank(2019-07-04 05:23) Zgłoś naruszenie 71

    Elektroniczna obsługa urzędów - to informatyczna porażka. Dublowanie roboty. Programy, które tylko utrudniają pracę. Twórcy tych programów wzięli ciężką kasę, a w zamian dostarczyli produkty nie nadające się do użytku w urzędach, generujące olbrzymie straty czasowe. To tak jakby robotnikowi dać narzędzie, i zmusić do jego używania. Narzędzie przez które praca idzie wolniej, jetst trudniejsza i nic w zamian nie daje. Twórcy tych programó i decydenci mają w [)vple opinie użytkowników o tym oprogramowaniu.

    Odpowiedz
  • j.(2019-07-03 20:01) Zgłoś naruszenie 63

    No i bardzo dobrze! Może wreszcie dotrze to do decydentów, że elektronizowanie i digitalizowanie wszystkiego na siłę może wielu przypadkach tylko rodzić problemy! Ja mam też swoje "porachunki" z epuapem, bo wielokrotnie straciłem sporo czasu i nerwów, żeby wysyłać epuapem jakieś sprawozdania, bo kretyński przepis to nakazuje. Kiedyś się to skanowało, wysyłało mailem, a oryginał w kopertę i zwykłą pocztą. Proste i niezawodne! Teraz nie, bo trzeba nadawać przy pomocy tego całego epuapu. To podobno stworzono po to, żeby sobie np. emeryt mógł załatwić sprawy urzędowe nie wychodząc z domu, to ja mówię, że może załatwi, jak będzie miał chętnego do pomocy wnuczka informatyka! Precz z tym epuapem!

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane