« Powrót do artykułu

Okłamywanie pracodawcy się nie opłaca. Możesz ponieść surowe konsekwencje

Jestem właścicielem małej firmy. Kupiłem specjalistyczną maszynę produkcyjną i ogłosiłem, że poszukuję pracownika mającego kwalifikacje do jej obsługi. Wybrałem kandydata, który w CV i podczas rozmowy rekrutacyjnej twierdził, że posiada wymagane umiejętności, wiedzę i doświadczenie. Po przyjęciu do pracy szybko się okazało, że nie potrafił obsługiwać maszyny, doprowadził nawet do jej awarii. Poniosłem więc znaczną stratę. Przyjrzałem się też wtedy dokładniej zaświadczeniu złożonemu przez pracownika o ukończonym kursie i nabrałem podejrzeń co do autentyczności dokumentu. Jakie konsekwencje mogę wyciągnąć wobec takiej osoby – pyta pan Daniel.

bezrobocie, praca

żródło: ShutterStock

Jeżeli pracownik celowo podał nieprawdziwe informacje i spowodował przez to straty w firmie, to musi się liczyć z koniecznością poniesienia odpowiedzialności majątkowej.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!