10 typów pracowników, których warto mieć w firmie

Zbudowanie zgranego i zaangażowanego zespołu to spore wyzwanie dla pracodawcy. Trzeba stworzyć takie miejsce, do którego ludzie chcą chętnie przychodzić i efektywnie realizować powierzone im zadania. Które cechy pracowników i w jaki sposób wpływają na funkcjonowanie organizacji? Jakie osoby warto mieć w firmie, aby działała ona jak dobrze naoliwiona maszyna? Eksperci z GoldenLine.pl podpowiadają na jakie typy pracowników warto zwrócić uwagę przy wyborze kandydatów do pracy.

  • 1. Inicjator<br><br>
Inicjator jest wartościowym pracownikiem ze względu na swoją ogromną chęć do pracy. Zazwyczaj robi dużo więcej niż się od niego oczekuje. Nie tylko wykonuje powierzone mu zadania, ale także tworzy własne projekty i proponuje nowe rozwiązania. Inicjatorzy są pewni siebie i nie boją się zrobić pierwszego kroku. Osoby takie nie muszą być najlepsze i najbardziej utalentowane, ale zawsze są gotowe ponieść ryzyko.
  • 2. Optymista<br><br>
Zaletą optymistycznych pracowników jest ich dar rozprzestrzenia pozytywnej energii. W chwilach kryzysowych, osoby takie zachowują spokój i nie ulegają negatywnym emocjom. Dzięki wiecznemu uśmiechowi na twarzy i dobremu humorowi są ekspertami od dodawania otuchy zespołowi. Warto zatrudnić taką osobę, ponieważ jest doskonałym motywatorem i pomaga utrzymać morale w firmie, nawet jeśli wydaje się, że wszystko „rozchodzi  się w szwach”.
  • 3. Zorientowany na cele<br><br>
Pracownik, który jest mocno zmotywowany do osiągania celów, działa z korzyścią dla całej firmy, ponieważ poświęca mnóstwo energii na zrealizowanie wyznaczonych zadań. Stawia sobie coraz to nowe wyzwania i ciężko pracuje, aby im sprostać. Jest wyjątkowo ambitny. Powierzając mu zadanie, możesz mieć pewność, że dołoży wszelkich starań, aby wykonać je najlepiej jak tylko potrafi.
  • 4. Pasjonat<br><br>
Marzeniem każdego pracodawcy jest zaangażowany i oddany pracownik, który kocha to co robi. Osoby takie wkładają całe serce w wykonywanie obowiązków, a praca jest dla nich nie tylko sposobem na zarabianie pieniędzy. Jeśli do członków zespołu trafi pasjonat, to może zostać oddanym pracownikiem przez długie lata.
  • 5. Kreatywny<br><br>
Mistrzowie kreatywności mają sto pomysłów na minutę. Uwielbiają myśleć niestandardowo i innowacyjnie. Choć często skaczą z jednego projektu na drugi i szybko się nudzą, są wizjonerami i znajdują rozwiązanie dla każdego problemu. Jeśli coś ich podekscytuje, trudno ich zatrzymać. Zasoby pomysłowości takich pracowników mogą przyczynić się do sukcesu całej firmy.
  • 6. Strateg<br><br>
Ten typ pracownika zawsze działa według ustalonego wcześniej planu. Jest mistrzem organizacji i zawsze realizuje postawione sobie cele. Wie czego chce i jak to osiągnąć za pomocą starannie opracowanej strategii. Dzięki ,,strategom”, współpracownicy mogą szybko zrozumieć skomplikowane koncepcje i plany, co ułatwia szybsze osiąganie optymalnych rezultatów.
  • 7. Lider<br><br>
Liderzy są niezastąpieni jeśli chodzi o kierowanie zespołem i podział obowiązków. Przy rozrastającej się firmie pracodawcy nie są wstanie zarządzać coraz liczniejszym zespołem i różnorodnymi projektami. Chcą więc delegować zadania. Szukają w tym celu odpowiedzialnych i charyzmatycznych liderów, którzy potrafią przewodzić zespołowi.
  • 8. Ugodowy <br><br>
Umiejętnie rozpoznaje ,,punkty zapalne” i poszukuje skutecznego rozwiązania sporów wśród członków zespołu. Niechętnie wdaje się w kłótnie, jest raczej moderatorem i szuka kompromisów. Gdy klienci potrzebują pomocy, najchętniej zwracają się właśnie do takich pracowników. Ich mocną stroną jest opanowanie, racjonalne myślenie i pozytywne nastawienie. Często to osoby z dużym poczuciem humoru, który wykorzystują do rozładowania atmosfery.
  • 9. Dobry kumpel<br><br>
Osoba, którą lubią wszyscy pracownicy bez wyjątku. Jest pogodna, zawsze w dobrym nastroju, lubi słuchać innych, chętnie służy radą i pomocą. ,,Dobrego kumpla”, warto mieć w swojej firmie, gdyż jego obecność wpływa na atmosferę w pracy i pomaga budować zgrany zespół.
  • 10. Zwinny<br><br>
Zwinność jest ważną cechą pracownika, szczególnie w małej firmie. Zamiast skupiać się na doskonaleniu jednej umiejętności, ,,zwinni” nie mają problemu z braniem na siebie dodatkowych zadań, nawet jeśli nie leżą w zakresie ich kompetencji. W małych firmach za wykonanie wielu różnorodnych zadań odpowiada najczęściej niewielki zespół. Mając sprawnych, wielozadaniowych pracowników, nie ma problemu z zastępstwem w przypadku odejścia z pracy członka zespołu czy też podczas urlopów.
statystyki

Komentarze (2)

  • mówili pasjonat a ja czułem się jak frajer(2015-05-18 09:39) Zgłoś naruszenie 60

    Należy doznać refleksji, czy w polskich warunkach warto być którymkolwiek z tych pracowników? Przypuszczam że w 95 procentach przypadków taki pracownik tylko się narobi i nic z tego miał nie będzie. Kilkanaście lat temu przez 7 lat byłem takim pracownikiem pasjonatem, który z miłości do komputerów zajmował się informatyką u pracodawcy. Dodam, że byłem zatrudniony na innym stanowisku i tą pracę na cały etat wykonywałem. Wiecie ile dostałem wynagrodzenia, za to że poświęcałem swój czas przez 7 lat i skomputeryzowałem zakład? Uwaga, uwagaaaa...50 zł (słownie pięćdziesiąt złotych). :))). Jeden raz w przeciągu 7 lat. Tak się opłaca być pasjonatem.

    Odpowiedz
  • janko_janeczko(2015-05-18 13:45) Zgłoś naruszenie 30

    I wszystko za 1300 zł na rękę...Takie bajki to nie w Cebulandi!

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!