Szukasz w pracy? Internet może ci pomóc lub… przeszkodzić

Jak cię widzą (w sieci), tak cię piszą. Zanim zaczniesz szukać pracy, zadbaj o to, by twoje nazwisko pracowało na ciebie i było dobrą wizytówką. Poniżej przedstawiamy zasady zyskiwania reputacji zawodowej w erze social media.

Google

żródło: Bloomberg

Google wie o tobie wszystko

Co zrobi rekruter, kiedy zainteresuje się twoim CV? Wstuka twoje imię i nazwisko w wyszukiwarkę. Nie trzeba chyba przy tym dodawać z jakiej wyszukiwarki skorzysta. Warto ten ruch potencjalnego pracodawcy uprzedzić i samemu zobaczyć, jaki wizerunek wyłania się z wyników internetowych wyszukań związanych z naszym nazwiskiem.

Świadome budowanie informacji o sobie, czyli personal branding, zyskuje coraz bardziej na znaczeniu. Jeśli wykonujesz lub nie wykluczasz, że będziesz wykonywał zawód, w którym nazwisko i reputacja ma znaczenie – prędzej czy później będziesz musiał zająć się tym, co można znaleźć o tobie w internecie. I lepiej zrobić to prędzej niż później.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!