« Powrót do artykułu

Rząd zlecił raport o szkole. Oto główne grzechy polskiej edukacji

Promowanie powierzchownego uczenia, zabijanie spontaniczności, stawianie na grzecznych uczniów – to wnioski analizy zleconej przez resort przedsiębiorczości.

szkoła

żródło: ShutterStock

MPiT razem z MEN chcą dać 10 mln zł dla szkół, żeby nauczyły się uczyć innowacyjności.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (81)

  • układ zamknięty(2019-03-27 08:18) Zgłoś naruszenie 7410

    Samodzielne myślenie w Polsce nie było dobrze widziane od lat. Nauczyciele ograniczani w samodzielności przez dyrektorów, dyrektorzy całkowicie zależni od zwierzchników itd. aż do ministra. A teraz wszyscy się dziwią, że nauczyciele mają dość całkowitego podporządkowania się niszczącej oświatę reformie. Środowisko powiedziało dość. To dobra lekcja dla uczniów i Polaków. Ale władza i tak niczego nie zrozumie.

    Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedz
  • Wera(2019-03-27 09:54) Zgłoś naruszenie 657

    Stawianie na grzecznych ucznów...Śmiech. A moze porozmawiamy o tym że praktycznie zlikwidowano nauczanie indwidualne dla uczniów niedostosowanych - dzięki czemu nic ale to nic nie da się obecnie zrobić z uczniami agresywnymi, niedostosowanymi, którzy rozwalają lekcje. Wystaczy jeden taki w klasie i po nauce...

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • tajemnica poliszynela(2019-03-27 08:40) Zgłoś naruszenie 6510

    Zbliżający się strajk jest powodem do jeszcze większego opluwania nauczycieli Szkoła publiczna dawno została zniszczona i zaniedbana przez rządy więc premier płaci za naukę dzieci w prywatnej szkole

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Z.O.(2019-03-27 09:16) Zgłoś naruszenie 6114

    Wnioski z badań, to znakomity argument do dymisji Zalewskiej. Kto ustalił podstawę programową, warunki jej realizacji i standardy egzaminacyjne? Kto zmusza nauczyciela do "paznokciowe"j metody realizacji podstawy? Ubezwłasnowolniony nauczyciel ma uczyć samodzielnego myślenia, kreatywności i spontaniczności? Wolne żarty. Jeśli nie damy szerokich uprawnień społecznościom szkolnym, nie zdecentralizujemy zarządzania oświatą ,to nadal będziemy mieli "dobrą pruską szkołę" rodem z XIX wieku. Społeczności szkolne nie mogą być dłużej petentami i ubogimi krewnymi wobec władzy oświatowej ,samorządowej, politycznej i kościelnej.

    Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedz
  • nina(2019-03-27 09:17) Zgłoś naruszenie 3823

    na tych waszych eksperymentach z edukacją najgorzej wyszły dzieci szkołę opuszczają matoły nie potrafiące liczyć bazgrzące jak kura pazurem znaczna część nie rozumie przeczytanej treści czy to artykułu w gazecie czy książce i za takie nauczanie jeszcze chcą mieć nauczyciele zapłacone płatne to powinni mieć za to jak młodzież chętnie chodzi na zajęcia i od tego czy dzieci dobrze się uczą ale dla znacznej części nauczycieli dobry uczeń to taki co ma bogatych rodziców a cała reszta się nie liczy tak było jak ja chodziłam do szkoły i o zgrozo mój chrześniak przechodzi to samo pierwsze ławki zarezerwowane dla dzieci z bogatych domów a cała reszta siedzi dalej

    Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedz
  • Mural(2019-03-27 13:06) Zgłoś naruszenie 348

    Jak pracujemy i nic nie chcemy dla siebie, to jesteśmy wspaniali! Jak tylko upominamy się,to nagle się nie nadajemy. I robi się raporty, straszy i poniża. Takie są panie Ministry w MEN, cała instytucja. Panie z zawodu nauczycielki. Jest taki film Dzień bez Meksykanów"/2004/. Pokażemy wam, jak wyglądają dni bez nauczycieli.

    Pokaż odpowiedzi (7)Odpowiedz
  • Zjawa(2019-03-27 09:22) Zgłoś naruszenie 326

    Problemy są znane od dawna, tyle że nie ma na nie prostych rozwiązań, bo: + kto ma uczyć w inny lepszy sposób, skoro finansowo lepiej iść do pracy na kasie - ok jest sporo dobrych i fajnych nauczycieli, ale też całe rzesze, które ledwo radzą sobie z obecnym systemem, a nie ma ich kim zastąpić + szkołom brakuje infrastruktury, zarówno organizacyjnej, jak i lokalowej by uczyć współpracy pomiędzy uczniami i nauczycielami (bo nie chodzi o to by zadać pracę domową, która w teorii wymaga współpracy, ta współpraca powinna odbywać się w szkole inspirowana przez nauczyciela) + brakuje woli by zmienić podejście do podstawy programowej - ustalić jakie efekty chcemy osiągnąć (ale efekty osiągalne, a nie lista pobożnych życzeń) i do nich dostosować narzędzia, w tej chwili program stara się robić za dużo i zbiera pobożne życzenia wielu środowisk.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Tadeusz(2019-03-27 09:40) Zgłoś naruszenie 2978

    to nie szkoła zabija myślenie ale nauczycielki bez realnych kompetencji, degenerujace i rozbestwiające dzieci, z powodu swojego nieuctwa zlewaczenia zdemoralizowania. Zwolnić dyscyplinarnie strajkujące z znp i postawić zarzuty degenerowania i ogłupiania nieletnich z wykorzystaniem stosunku podległości

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Izabela(2019-03-27 15:23) Zgłoś naruszenie 283

    Z tym całym "systemem" szkolnym, a raczej totalnym bałaganem bez przemyśleń dochodzimy już do ściany. Moim zdaniem artykuł trafnie ocenia to dno edukacyjne i podstawy programowe jakie zgotował naszym dzieciom obecny rząd. Nigdy nie było tak beznadziejnie i bez perspektyw. A nauczyciele siedzą zagrzebani w totalnym papierach i biurokracji, która nie służy żadnej prac z uczniem. Ignorancja rządu jest bezkresna, ale przypuszczam, że większość urzędasów kształci - jak premier - swoje dzieci w prywatnych szkołąch. Ale każdy minister szczyci się , że wdrożył reformę szkolnictwa i nauki wyższej - pożal się boże. i w nagrodę do Europarlamentu!

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • brawopis(2019-03-27 12:10) Zgłoś naruszenie 2553

    kto jest rządem??? dobrze powiedział Sasin i Prezydent żadnych podwyżek, walnąć ręką w stół i posłać na 4 wiatry to towarzystwo, to rząd ma określoną wizję polityki, to rząd widzi finanse państwa, kto rządzi w kraju?? Nic nie dostaniecie nauczyciele.

    Odpowiedz
  • Brawo PiS(2019-03-27 11:54) Zgłoś naruszenie 2558

    O ile nauczycielom matematyki, fizyki, biologii, chemii bym dał, o tyle tacy z polskiego, historii, WOS, a szczególnie WF itp. nic by nie dostali. Takiej wiedzy można się nauczyć w domu z książek, z Internetu, ile te książki mają stron 200 ? Jak się nie podoba to do tej osławionej biedronki przyjmują chętnie. Popieram rząd i jego politykę, ani centa i się nie uginać taki polonista, nauczyciel wf, wie że poza szkołą pójdzie na rynku do łopaty, bo nic nie potrafi przydatnego. A jak będą skakać to zwolnić kilku dla przykładu niech idą do Lidla i zobaczymy gdzie jest lepiej. Brawo Rząd a jak dostaną a przyjdą następni po 1000 zł lekarze i urzędnicy którym się bardziej to należy bo pracują więcej i co wtedy będzie nie uginać się PiS.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • Creativity killed the class(2019-03-27 15:10) Zgłoś naruszenie 233

    Rząd chce wydać tyle kasy na rozwijanie innowacyjności, a zapomina o podstawowych kwestiach, jak motywacja nauczycieli (a jakże - też finansowa! ) czy wyrzucenie z podstawy zbędnych treści. Ja uczę swoich uczniów kreatywności na co dzień i nikt mi za to grosza nie płaci, ale warto to robić nie tylko w szkole. Zainteresowanych zapraszam na mojego bloga creativitykilledtheclass.weebly.com.

    Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedz
  • Eliza(2019-03-27 13:32) Zgłoś naruszenie 2311

    Nauczyciel - to ten co umie przekazać wiedzę swoim uczniom.Ta umiejętność powinna być podstawową w ocenie nauczyciela. Szkoła nie potrzebuje nauczycieli botów, tylko ludzi z pasją wiedzy, misją i kreacją.Młodzież doskonale wie o czym piszę. ZNP - z całym kodeksem, to twór poprzedniej epoki. Źle się dzieje w szkolnictwie, od przedszkola po uczelnie wyższe.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • Jola(2019-03-27 10:22) Zgłoś naruszenie 1657

    Słuchać już się nie chce i czytać o " wiecznie " za mało..Godzinek robią tyle co kotek namlaskał....Inni do swoich czynności w domu też się przygotowują i pracują dwa razy tyle co nauczyciele i wakacji też wielomiesięcznych też nie mają. A tu w Polsce nauczycielom stale mało!

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • Polak(2019-03-27 09:00) Zgłoś naruszenie 1662

    Znowu bzdety, nie ma czegoś takiego jak kreatywne myślenie, jest tylko myślenie i to zapewnia system XIX wieczny. Problem polega na tym że nauczyciele nie myślą a niektórzy myślą o tym jak w majtkach dzieciom grzebać legalnie

    Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedz
  • Radek(2019-03-27 09:42) Zgłoś naruszenie 1655

    Jak się nauczycielkom nie podoba za 3000zł/m to niech idą do kopalni za 5000zł/m.

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • Maciek(2019-03-27 11:18) Zgłoś naruszenie 1428

    Aby zmienić system trzeba zmienić nauczycieli.

    Odpowiedz
  • obserwator tej grupy(2019-03-27 10:26) Zgłoś naruszenie 1212

    szkoły integracyjne ,jak tam sie traktuje uczniow, SPRAWDZIC z orzeczeniem o niepełnosprawnosci .W szkołach na wsi całe klany rodzinne sie choduja , takie maja zamiłowania do nauki dzieci, pedagog szkolny robi co chce z dziecmi , moga nasłac ci kuratora sadowego bez przyczyny tylko dlatego ze rodzic sie odwazy im sprzeciwic TAKIE MAMY SZKOKNICTWO ,tylko egzaminy, konkursy, no i KOREPETYCJE , sami fachofcy wurzedach po szkole za babci emerytura słowem błoto po kwadrat stole od 1989r SA TEZ Super nauczyciele chyle głowe przed nimi !!!!

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • korina(2019-03-27 08:37) Zgłoś naruszenie 1216

    A kto zadba o wyniki egzaminów, bezpieczeństwo dzieci, gdy na lekcjach będziemy eksperymentować???

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • Lucek z Lublina(2019-03-27 17:01) Zgłoś naruszenie 83

    Czyli nic się nie zmieniło od lat 70 i 80 XX to straszne I to robią te wykształciuch co nie umieją opracować nowoczesnego programu edukacyjnego wstyd i hańba !!

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!