« Powrót do artykułu

Zawiadomienie PIP o wypadku przy pracy to nie tylko formalność

U pracodawcy prowadzącego duży zakład produkcyjny doszło do wypadku, w wyniku którego pracownik stracił dłoń podczas obsługi jednej z maszyn. Czy pracodawca w takiej sytuacji powinien zawiadomić Państwową Inspekcję Pracy? Czy takie zawiadomienie ma charakter czysto formalny, czy należy się spodziewać wizyty inspektora pracy w zakładzie? Jakie konsekwencje grożą pracodawcy w sytuacji, gdy zatai przed Państwową Inspekcją Pracy fakt, że doszło do takiego zdarzenia?

wypadek przy pracy

żródło: ShutterStock

W zależności od ustaleń kontroli inspektor pracy wydaje środki prawne przewidziane w ustawie o PIP w celu wymuszenia na podmiocie kontrolowanym zmian w zakresie stwierdzonego stanu faktycznego.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!