Rekrutacja

1 listopada 2018 r.

Bez względu na to, jakie narzędzia employer brandingowe zdecyduje się wdrożyć dział HR i na jaki rodzaj rekrutacji postawi pracodawca, każde takie działanie powinno być nie tylko dopasowane do profilu biznesowego danej firmy, ale przede wszystkim do potrzeb przedsiębiorstwa związanych np. z budowaniem silnego i zgranego zespołu.

Rekrutacja 2.0, czyli, czego oczekuje pracownik, a co może zaoferować pracodawca1 listopada 2018 r.

Czy portale z ofertami pracy, które są źródłem kandydatów dla firm planujących zwiększyć zatrudnienie, w przyszłości nie będą już tak popularne jak dzisiaj? Czy rozmowa rekrutacyjna przestanie być postrzegana jako stresujący sprawdzian i zmieni się w spotkanie, na którym to pracodawca będzie starał się przekonać potencjalnego pracownika, że warto zasilić szeregi jego firmy? To scenariusz, który może spełnić się już niebawem. Rynek pracy, na którym to obecnie pracownik dyktuje warunki, strategie employer branding, na czele z nowymi technikami rekrutacji i onboardingiem, coraz częściej wykorzystywane przez działy HR, sprawiają, że proces związany z poszukiwaniem pracowników zmienia swoje oblicze.

25 października 2018 r.

Na zagadnienie to warto też spojrzeć w kontekście podważania wiarygodności kandydata do pracy i możliwości dochodzenia przez niego roszczeń odszkodowawczych z tytułu naruszenia dóbr osobistych chronionych przepisami kodeksu cywilnego.

UODO radzi co zrobić z danymi w rekrutacji, a eksperci krytykują25 października 2018 r.

Z PORADNIKA UODO: Dane kandydata, który nie zostanie zatrudniony, należy usunąć niezwłocznie po zakończeniu rekrutacji. Niedopuszczalne jest ich przetwarzanie tylko w celu zabezpieczenia się przed ewentualnym przyszłym i niepewnym roszczeniem osoby, której dotyczą. Nie usprawiedliwia tego również roszczenie z tytułu dyskryminacji, bo przechowywanie danych w takim przypadku nie jest dla pracodawcy niezbędne.

10 maja 2018 r.

Zasadniczo rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO) łagodzi i eliminuje wiele dotychczasowych rygorów dotyczących dokumentacji związanej z przetwarzaniem danych osobowych.

RODO: Jak sporządzić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach rekrutacyjnych10 maja 2018 r.

Od 25 maja 2018 r. zgoda kandydata do pracy na przetwarzanie danych osobowych musi być dobrowolna, konkretna, świadoma i jednoznaczna. Takie warunki stawia unijne rozporządzenie RODO, które tego dnia wejdzie w życie. Najbezpieczniej dla pracodawcy będzie, gdy zgoda na przetwarzanie danych osobowych kandydata do pracy zostanie wyrażona na piśmie, elektronicznie lub w formie dokumentowej.

5 listopada 2017 r.

Portale profesjonalne dają możliwość szybszego i łatwiejszego rozwijania sieci kontaktów niemalże w każdej branży

Papierowe CV odchodzi do lamusa. Jak powinno wyglądać poszukiwanie pracy w erze cyfrowej?5 listopada 2017 r.

W Polsce z Internetu aktywnie korzysta już 25,71 mln osób. W sieci spędzamy codziennie średnio 4,4 godziny. Kolejne 1,3 godziny – poświęcamy na przeglądanie stron na urządzeniach mobilnych . Digital zdominował wiele obszarów naszego życia – także proces rekrutacji, który w dużej mierze przeniósł się do wirtualnego świata. Posiadamy interaktywne narzędzia do tworzenia CV, korzystamy z platform takich jak LinkedIn, a rozmowy kwalifikacyjne przeprowadzamy na Skype. Mimo tych ułatwień, kandydaci mają coraz większe trudności ze zwróceniem uwagi rekrutera lub potencjalnego pracodawcy. Jak wyróżnić się spośród innych kandydatów? Dlaczego profesjonalny wizerunek w Social Mediach jest ważny?

27 października 2017 r.

Poza tym, co znajdziemy w ogłoszeniu, warto też zwrócić uwagę na pewne podstawy, które są tak oczywiste.. że czasami o nich zapominamy, a dotyczą wszystkich kandydatów, bez względu na branżę.

Szukasz pracy? Zobacz 5 cech kandydata idealnego27 października 2017 r.

Walka na rynku pracy staje się coraz bardziej wyrównana. Już nie tylko pracownik walczy o uwagę rekrutera. Nie sposób nie zauważyć, że już na poziomie ogłoszeń pracodawcy też rywalizują o pracowników. Coraz więcej ogłoszeń rozpoczyna się od wypunktowania tego, co firma ma do zaoferowania pracownikom, a dopiero kolejne elementy mówią o wymaganiach. Nie zależnie od tego czy to pracodawca walczy o specjalistę czy pracownicy biją się o wakat, rekruterzy mają obraz kandydata idealnego – różny, w zależności od branży.

8 października 2017 r.

Decydując się na kreatywne przedstawienie swojej osoby, warto pamiętać, że musi ono do nas pasować.

7 kreatywnych sposobów, które pozwolą pracodawcy cię dostrzec8 października 2017 r.

John D. Rockefeller, najbogatszy człowiek w historii, pierwszej pracy szukał jako szesnastolatek, w 1855 roku. Wychodził o 8 rano z domu i chodził od pracodawcy do pracodawcy. Po sześciu tygodniach dostał pierwszą pracę na stanowisku pomocnika księgowego. Rockefeller uważał, że odwaga i konsekwencja mogą zaprowadzić go na szczyt. Dziś nazwalibyśmy to kreatywnością.