Jedynie 3,5% kandydatów do pracy nie szuka dodatkowych informacji o firmie, do której zamierza aplikować – wynika z ankiety międzynarodowego serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl. Pozostałe 96,5% sprawdza potencjalnego pracodawcę. Gdzie szukają i jakie informacje chcieliby uzyskać?

Rynek pracownika sprawia, że coraz więcej pracodawców ma kłopot z obsadzeniem wakatów w swojej firmie. A kandydaci uważnie selekcjonują oferty, decydując się na kontakt jedynie z firmami, które spełniają ich oczekiwania. Dlatego zanim zdecydują się wysłać CV szukają dodatkowych informacji, które utwierdzą ich w przekonaniu, że dana firma będzie dla nich odpowiednim miejscem zatrudnienia.

Najpopularniejszym źródłem wiedzy jest strona internetowa pracodawcy – zagląda na nią aż 70% badanych przez MonsterPolska.pl kandydatów, a co 3. kieruje się wprost do zakładki „Kariera”. 30% potencjalnych pracowników ogląda profil pracodawcy na stronie serwisu rekrutacyjnego.

„Są to wszystko narzędzia, nad którymi pracodawca ma pełną kontrolę i tylko od niego zależy jakiej jakości treści tam się znajdą. Warto zadać sobie pytanie czy są aktualne i przekonujące? Czy kandydat po ich przeczytaniu nabierze pozytywnego nastawienia, poczuje, że jesteśmy firmą, z którą warto wiązać swoją karierę?” – mówi Bartosz Struzik z MonsterPolska.pl.

Jakie zatem informacje powinny się tam znaleźć? O to również MonsterPolska.pl zapytał potencjalnych pracowników. Okazuje się, że najbardziej istotna dla nich jest wiedza na temat możliwości rozwoju kariery w danej organizacji. Taką odpowiedź wskazało aż 78% badanych. Dlatego jeżeli firma inwestuje w pracowników (np. oferując kursy i szkolenia), planuje ich ścieżki kariery, ma system awansów wewnętrznych - to są to wszystko dane, które mogą przekonać do niej kandydatów.

Następne w kolejności są informacje na temat organizacji pracy (44,5% wskazań), które dostarczają kandydatom praktycznej wiedzy o tym, jak wygląda codzienność w firmie. Poszukiwanym atutem jest tutaj na przykład możliwość pracy zdalnej, elastyczne godziny pracy czy też inicjatywy takie jak „piątek bez krawata”. Dzięki takim informacjom potencjalny pracownik może lepiej wyobrazić sobie siebie w strukturach organizacji, a także zyskuje podstawową wiedzę na temat rozwiązań sprzyjających łączeniu obowiązków zawodowych z życiem prywatnym. Te kwestie mogą okazać się kluczowe dla np. młodych rodziców, studentów, jak i innych pracowników z pokolenia Millenium, dla których aspekt work-life balance jest jednym z życiowych priorytetów.

Co 4. badany przez MonsterPolska.pl w zakładce „Kariera” i na profilu pracodawcy w serwisie rekrutacyjnym szuka informacji na temat benefitów, które firma oferuje jako dodatek do pensji.

„Z naszego badania wynika również, że dla kandydatów istotna jest wiedza na temat atmosfery panującej w firmie. Na stronach poświęconych karierze chętnie widzieliby zdjęcia i filmy pokazujące firmę od środka (19%), wypowiedzi i zdjęcia potencjalnych kolegów z pracy (15%) oraz informacje o pozazawodowych inicjatywach wspieranych przez pracodawcę (10%). Jest to obszar, w którym można wykazać się szczególną kreatywnością, a tym samym wyróżnić się na tle innych pracodawców.” – dodaje ekspert MonsterPolska.pl.

Świetnym narzędziem pomagającym pokazać „osobowość” firmy są media społecznościowe, na które zagląda coraz więcej kandydatów. Dlatego podgląd kanałów social media można również umieścić w sekcjach dedykowanych employer brandingowi – MonsterPolska.pl oferuje taką możliwość w ramach profilu pracodawcy.

Badanie przeprowadzone zostało przez serwis rekrutacyjny MonsterPolska.pl w sierpniu i wrześniu 2016 r. Udział w nim wzięło 200 pracowników.

Źródło: MonsterPolska.pl