« Powrót do artykułu

Na rynek konsumenta musimy jeszcze poczekać

- W Unii Europejskiej nadal nie uwzględnia się dostatecznie interesu klienta, jego prawa do bezpieczeństwa, informacji czy ochrony danych osobowych. Polska nie jest tu wyjątkiem – uważa Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce, należącego do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich ECC-Net.

  • Piotr Stańczak, Dyrektor ECK Polska
statystyki

Komentarze (1)

  • Agnieszka Stelmach(2015-08-28 12:00) Zgłoś naruszenie 00

    No niestety, ale muszę w 100% się zgodzić. W Polsce konsument jest postrzegany jako wielkie zło, a nie uczciwy kontrahent. Nowa ustawa konsumencka rozszerzyła nasze prawa i bardzo dobrze, bo na to po prostu zasługujemy. A te sklepy internetowe, które stosują klauzule niedozwolone na potęgę? UOKiK zapowiedział niby, że będzie je kontrolował, ale kiedy? Dopiero od 2016 roku. A do tego czasu... hulaj dusza, piekła nie ma. Przecież to dla nich tylko zachęta. Lepiej zróbcie jakiś audyt regulaminu sklepu internetowego, bo kontrole będą za 4 miesiące, ale podobno bardzo dotkliwe :) I dobrze, niech odsączą nieuczciwych sprzedawców i zostaną tylko prokonsumenckie e-sklepy :) A jak zamieszczacie klauzule z czystej niewiedzy, to polecam się wyedukować. Niedawno ruszyła Akademia Prawa Ecommerce - podobno darmowe źródło wiedzy dla e-sprzedawców. Do końća nie wiem, bo moja koleżanka ma e-sklep i bardzo sobie to chwali. Tak tylko mówię, bo sama już nie wiem jak robić bezpieczne zakupy w sieci... poczekamy na wyniki kontroli :)

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!