« Powrót do artykułu

Rękojmia nie daje gwarancji, czy i kiedy odzyskamy pieniądze

Konsument odstępując od umowy powinien wskazać w piśmie termin, w którym oczekuje zwrotu zainwestowanych w zakup pieniędzy. Prawo nie określa bowiem konkretnie ile czasu przedsiębiorca ma na ich oddanie, a nawet na rozpatrzenie reklamacji, choć powinien to zrobić niezwłocznie. W przypadku naprawy, wymiany i obniżenia ceny towaru ma na to 14 dni.

konsument, umowa, komputer

żródło: ShutterStock

Zgodnie z nową ustawą o prawach konsumentów jeżeli żądanie w ramach rękojmi złożone przez konsumenta przy reklamacji dotyczy naprawy, wymiany na nowy lub obniżenia ceny towaru, to na przedsiębiorcy spoczywa obowiązek rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!