« Powrót do artykułu

Konsument zapomniany przez telemarketera. To możliwe

Prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych to nie jedyny sposób, aby pozbyć się nękających nas pracowników call center. Można skorzystać z tzw. listy Robinsonów, umieszczając informacje o nas w zbiorze, z którego nie będą korzystać przedstawiciele firm sprzedaży bezpośredniej.

Call center

żródło: ShutterStock

1 kwietnia 2015 r. udostępniono nową odsłonę Listy Robinsonów, programu którego celem jest ochrona konsumentów przed otrzymywaniem niezamówionych treści marketingowych.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (2)

  • ...(2015-06-22 08:25) Zgłoś naruszenie 00

    Autor zapomniał dodać, że zwrócenie się do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych kosztuje 10 zł, które trzeba przelać na konto GIODO i przesłać oryginał potwierdzenia wpłaty/przelewu.

    Odpowiedz
  • zaba(2015-06-29 10:14) Zgłoś naruszenie 00

    Nie na konto GIODO tylko na konto Prezydent Warszawy - dzielnica śródmieście. I nie oryginał tylko potwierdzenie - wydruk przelewu ma np. taki dopisek "dokument nie wymaga podpisu...", choć oryginał również spełnia te założenia. Kopia polecenia przelewu, zrzut z ekranu nie spełnia takich wymogów.

    A w temacie - lista robinsonów to świetny pomysł, ale na chwilę obecną organizacje, które przystąpiły do projektu to nie są giganci. Faktyczne działanie tej listy jest mocno ograniczone. Zauważcie, że nie ma tam żadnego operatora telekomunikacyjnego (komórki, internet, stacjonarne). Na chwilę obecną nie widzę sensu przystępować do Robinsonów, bo i tak to nie wiele da.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!