Nowa ustawa konsumencka: 10 najważniejszych zmian

25 grudnia wchodzi w życie ustawa o prawach konsumenta oraz zmiany w kodeksie cywilnym. Nowe zasady będą dotyczyć zakupów w sklepach tradycyjnych, w Internecie i na pokazach. Sprawdź, co się zmieni. Źródło: Ustawa o prawach konsumenta, UOKiK, własne.

konsument, umowa

żródło: ShutterStock

1. Rozszerzony obowiązek informacyjny - Klient musi wiedzieć

Będzie dotyczył zarówno sklepów stacjonarnych jak i umów zawieranych przez Internet, telefon czy choćby na pokazach garnków. Sprzedawca zobowiązany będzie do pełnej informacji o łącznej cenie do zapłaty, kosztach zwrotu produktu w przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, czy poza lokalem.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (9)

  • Marcin(2014-12-16 08:24) Zgłoś naruszenie 00

    Tyle literówek to już dawno nie mieliście

    Odpowiedz
  • aaa(2014-12-16 10:05) Zgłoś naruszenie 00

    Skąd wzięliście rewelację, że na reklamacje żywności będą teraz 2 lata? Jakoś nie widzę nigdzie, żeby rozporządzenie, które wprowadziło 3-dniowy termin, zostało uchylone.

    Odpowiedz
  • Mag(2014-12-20 09:56) Zgłoś naruszenie 00

    W punkcie 3 powinno raczej byc ze w przypadku wady produktu konsument bedzie mogl zazadac od razu obnizenia ceny lub bedzie mogl oswiadczyc ze odstepuje od umowy chyba ze sprzedawca niezwlocznie i bez nadmiernych niedogodnosci dla konsumenta wymieni rzecz albo wade usunie. Ta kolejnosc ma znaczenie bo wczesniej nie mogl od razu odstapic.

    Odpowiedz
  • robi(2014-12-16 15:02) Zgłoś naruszenie 00

    Super- bedzie koniec z przesyłakmi nie rejestrowanymi - gdyż to sprzedawca bedzie obarczony winą za zginięcie przesyłki aż do odbioru jej przez zamawiającego.

    Odpowiedz
  • kwakwa(2014-12-16 18:52) Zgłoś naruszenie 00

    czyli będzie drożej.

    Odpowiedz
  • nairam(2014-12-18 21:31) Zgłoś naruszenie 00

    Teraz czekam na prawo zakazujące celowego skracania żywotności towarów. Myślę, że wszyscy wiedzą o co chodzi. Może "zieloni" wreszcie się czymś wykażą.

    Odpowiedz
  • autor1(2014-12-26 00:01) Zgłoś naruszenie 00

    Te wszystkie ustawy spowodowaly, ze wieksza czesc produktow staje sie jednorazowym - tj. do pierwszej awarii. Wiadomo czym to skutkuje - wzrostem cen. Poza tym nie rozumiem jak mozna reklamowac produkt spozywczy przez 2 lata, jak sklep ma udowodnic, ze konsument przechowywal go zgodnie z zaleceniami? To jest po prostu idiotyczne...

    Odpowiedz
  • Jolanta Bilska(2015-10-03 21:33) Zgłoś naruszenie 00

    Dzien dobry,
    Kupilam bluzke 3/10/15 w sklepie na ulicy Lukowska 46 w Warszawie tel 22 673 16 59. Bluzka okazala sie za mala
    (mierzylam) ale po zmierzeniu w domu stwierdzilam ze jest za mala.

    Nastepnego dnia 4/10/15 poszlam do sklepu z mysla ze otrzymam zwrot pieniedzy. Prawie zostalam wysmiana.
    Pokazano mnie stojacy napis mowiacy zeby wybierac dokladnie bo nie ma zwrotow.

    Chcialabym otrzymac zwrot gotowki.
    Pozdrawiam

    Odpowiedz
  • cer(2014-12-16 13:43) Zgłoś naruszenie 01

    Ludzie nie dajcie się więcej oszukiwać polskim bankom. Ciężko dzisiaj znaleźć w internecie rzetelne informacje, ja prowadzę swoją małą prywatną stronkę na której możecie się dowiedzieć o oszustwach banków. Wstawcie kropki w miejsce spacji: polskiebanki cba pl

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!