« Powrót do artykułu

Jeśli towar nie dotarł, odpowiada sprzedawca

Ryzyko utraty lub uszkodzenia przesłanej rzeczy przechodzi na konsumenta dopiero z chwilą wydania mu jej przez dostawcę. Wątpliwe sytuacje sądy często rozstrzygają na korzyść klientów.

koperta biznes przesyłka

żródło: ShutterStock

Sąd, orzekając na korzyść kupującego, wskazał, że mamy do czynienia z umową konsumencką.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (1)

  • Dr(2017-07-03 08:43) Zgłoś naruszenie 00

    Totalna głupota. Kto sporządzi protokół szkody w momencie odbioru ? Sprzedający czy kupujący ? Jak kupujący tego nie zrobi firma kurierska na 100 % odrzuci reklamacje, jeśli nawet będzie protokół sporządzony po odjeździe kuriera. Trochę zdrowego rozsądku by się przydało. Jeśli kogoś stawia się wyżej, bardzo szybko osoby zaczynają to wykorzystywać.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!