Zakupy w sklepie

25 grudnia 2015 r.

Prezent

Zobacz, co zrobić z niechcianym prezentem?25 grudnia 2015 r.

Święta to m.in. czas obdarowywania bliskich prezentami - obok tych wymarzonych zdarzają się też niestety nietrafione. Robiąc świąteczne zakupy pamiętajmy, że polskie prawo co do zasady nie nakazuje sprzedawcy przyjęcia zwrotu towaru, jeśli został on kupiony w sklepie stacjonarnym.

22 października 2015 r.

Ustawa konsumencka dopuszcza za to prawo do uzyskania od klienta odszkodowania z tytułu zmniejszenia wartości rzeczy zwracanych do e-sklepu.

Sklep internetowy może odmówić przyjęcia zwrotu towaru22 października 2015 r.

Dla klientów sklepów internetowych możliwość zwrotu towaru bez podania przyczyn w ciągu 14 dni to duże udogodnienie i spora zachęta do zakupów online – opowiada pan Tomasz. – Inaczej wygląda to od strony e-sprzedawcy, który jest zobowiązany przyjąć np. nawet zniszczony towar. W jakich sytuacjach e-sklep może zażądać odszkodowania od klienta, który zwraca kupiony produkt – zastanawia się czytelnik.

6 sierpnia 2015 r.

Personel sklepu ma obowiązek zabezpieczyć towar, a klient zachować ostrożność przy zakupach

Kto odpowiada za zniszczenie towaru w sklepie?6 sierpnia 2015 r.

Oglądając w sklepie z kosmetykami krem, potrąciłam stojące obok drogie perfumy. Spadły na podłogę i flakonik się rozbił. Wyjaśniałam, że to nie moja wina, że w sklepie jest ciasno i trudno się poruszać. Na nic się to zdało. Kazano mi pokryć zniszczenia, a nawet straszono wezwaniem policji. Dla świętego spokoju uległam i zapłaciłam. Teraz jednak zastanawiam się, czy słusznie zrobiłam. Na jakiej podstawie żądano ode mnie zwrotu pieniędzy – pyta pani Edyta

1 sierpnia 2015 r.

5,99 zł brzmi lepiej niż 6 zł - magiczne końcówki 99 groszy, odpowiednie ułożenie towarów na półce, muzyka, duże koszyki – to sztuczki sprzedawców, których nie zawsze jesteśmy świadomi.

5 sztuczek sprzedawców czyli na co uważać na wyprzedażach1 sierpnia 2015 r.

Ubrania przecenione nie podlegają reklamacji – sprzedawca, który informuje o tym klientów – łamie prawo. Rzecz kupioną na wyprzedaży można reklamować, ale już jej zwrot zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy. UOKiK przypomniał o prawach klientów korzystających z wyprzedaży oraz sztuczkach sprzedawców na jakie narażeni są konsumenci.

25 maja 2015 r.

W przypadku utraty karty w bankach można złożyć wniosek o wydanie karty w trybie awaryjnym.

Utrata karty płatniczej za granicą to nie koniec świata25 maja 2015 r.

Niedługo wybieram się na egzotyczne wakacje – pisze pani Marta. – Nigdy jeszcze nie byłam poza Europą, dlatego nie bardzo wiem, ile zabrać ze sobą gotówki. Znajomi radzą, żebym na wszelki wypadek wzięła ze sobą kartę płatniczą, ale boję się, co będzie, jeśli ją zgubię albo zostanie ukradziona. Czy jeśli ktoś wypłaci z niej pieniądze, to będę obciążona kosztami? Nie wiem, czy w ogóle mogę na kogoś liczyć w przypadku utraty pieniędzy – niepokoi się czytelniczka

25 maja 2015 r.

Reklamacja bez paragonu jest jak najbardziej możliwa.

Także bez paragonu można złożyć reklamację w sklepie25 maja 2015 r.

Kupiłam czajnik w supermarkecie – opowiada pani Ewa z Warszawy. – A że zakupu dokonałam, robiąc większe zakupy spożywcze, z rozpędu wyrzuciłam paragon zaraz po rozpakowaniu toreb. I to był błąd, bo po kilku dniach czajnik przestał działać. Powinnam go zwrócić do sklepu, ale nie mam paragonu. Czy mogę oczekiwać od supermarketu, że przyjmie wadliwą rzecz mimo braku potwierdzenia zakupu?

14 kwietnia 2015 r.

Przepis nie wskazuje rodzajów nośników. W efekcie objęte są nim zarówno najpopularniejsze płyty CD oraz DVD, jak i inne: płyty Blu-ray, pendrive-y czy też karty pamięci

E-sklep nie musi przyjąć zwrotu gdy klient zdjął folię z DVD14 kwietnia 2015 r.

Prowadzę sklep internetowy, w ofercie mam m.in. gry i muzykę. Niektórzy klienci odsyłają produkt po obejrzeniu i domagają się zwrotu pieniędzy. Słyszałem, że w myśl nowych przepisów nie muszę już przyjmować zwrotu, nawet jeśli klient odesłał kompletne opakowanie, ale folia została usunięta. Czy dotyczy to wszystkich nośników? Czy zawsze mam prawo odmówić klientowi przyjęcia zwrotu?

31 marca 2015 r.

Jak informują specjaliści z grupy Gumułka, w Polsce taki "sprytny" pomysł raczej nie znajduje zastosowania - w sklepach stacjonarnych co do zasady nie można zwrócić używanego towaru.

Kupić, użyć i oddać do sklepu? W Polsce Jarosław Kuźniar nie miałby tak łatwo31 marca 2015 r.

Kupić, użyć i oddać do sklepu? Nie, bo przyjęcie zwrotu towaru zależy od woli sprzedawcy. W ten sposób specjaliści odnieśli się do przypadku dziennikarza telewizyjnego Jarosława Kuźniara, który zdradził, że podczas podróży do Stanów Zjednoczonych w sklepie Walmart kupił niezbędne artykuły, a po zakończeniu podróży zwrócił je, mówiąc, że mu nie pasowały.

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj