Zakupy na odległość

21 lutego 2016 r.

Od 25 grudnia 2014 r. przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż online mogą uzależniać realizację wysyłki towaru do konsumenta od wcześniejszej zapłaty ceny, nie narażając się przy tym na naruszenie praw konsumentów.

Sklep może uzależnić wysyłkę towaru od zapłaty z góry21 lutego 2016 r.

Prowadzę sklep internetowy. Miałem sporo problemów z zamówieniami wysyłanymi w ramach przesyłek pocztowych za pobraniem. Często wracały do mnie jako zwroty, a ja ponosiłem z tego tytułu znaczne koszty. Zdecydowałem się zatem ograniczyć dostępne opcje jedynie do wysyłki po uiszczeniu zapłaty (przedpłata za zamówiony towar). Jeden z klientów zwrócił mi uwagę, że uzależniając wysyłkę towaru od zapłaty ceny, narażam się na zarzut naruszenia praw konsumenta. Czy moje postępowanie jest właściwe?

7 listopada 2015 r.

Jak  rozpoznać w sieci uczciwą firmę?:

Na stronie sklepu internetowego ZAWSZE szukajmy pełnych danych kontaktowych przedsiębiorcy. Podanie jedynie e-maila w ogólnodostępnej domenie, numeru telefonu komórkowego lub skrzynki pocztowej nie świadczy o tym, że możemy spodziewać się rzetelnego sprzedawcy. Najlepiej jeśli na stronie znajdziemy dane potwierdzające rejestracje działalności gospodarczej, czy spółki.

Zakupy przez internet w zagranicznych sklepach? Sprawdź, jak nie dać się oszukać7 listopada 2015 r.

Klienci często mają wątpliwości, czy ich prawa będą respektowane, tym bardziej jeżeli dokonają zakupu w sklepie on-line zarejestrowanym w innym kraju niż Polska. Brak zaufania nie powinien jednak ograniczać możliwości, jakie daje Internet, szczególnie kiedy e-commerce może umniejszyć nam trudy zakupów w ruchliwych centrach handlowych. Źródło: ECK.

6 listopada 2015 r.

Prawa konsumentów: Sklepy internetowe nadal muszą wiele poprawić6 listopada 2015 r.

Podawanie niepełnych danych kontaktowych, regulaminy oparte o nieobowiązujący stan prawny, brak rzetelnej informacji o drodze reklamacji – to sytuacje, z którymi nadal spotykają się konsumenci. Polska jest w czołówce krajów, gdzie klienci składają najwięcej skarg na zakupy w sieci. Jeszcze gorzej jest w przypadku sklepów, które oferują swój towar zagranicznym klientom.

28 września 2015 r.

Ochrona praw konsumenta nie może odbywać się poprzez rażące naruszenie praw przedsiębiorcy.

Kto ponosi odpowiedzialność za niewłaściwą cenę towaru w sklepie internetowym28 września 2015 r.

Szukając lodówki, natrafiłem w sklepie internetowym na okazję cenową. Zamówiłem sprzęt, ale następnego dnia skontaktowała się ze mną obsługa, tłumacząc, że to była pomyłka – cena była niska z powodu błędu systemu. Pracownik sklepu dodał, że w regulaminie jest na ten temat stosowny zapis. Czy takie działanie jest zgodne z przepisami – pyta pan Dariusz

1 lipca 2015 r.

Umieszczanie zdjęć w sieci to dosyć szeroki problem. Przede wszystkim sami użytkownicy na serwisach społecznościowych nie chronią swojej prywatności, wrzucając do sieci wiele zdjęć, z którymi nie wiadomo co później się dzieje.

Uważaj, jakie zdjęcia publikujesz na Facebooku1 lipca 2015 r.

Umieszczanie w serwisie społecznościowym zdjęć znalezionych w internecie może wiązać się z naruszeniem dóbr innych osób. Kluczowa jest tutaj możliwość rozpoznania bohatera fotografii choćby przez członków najbliższej rodziny, i to nie wyłącznie po twarzy ale także po znakach szczególnych np. unikalnym tatuażu.

24 czerwca 2015 r.

Zgodnie z ustawą konsumencką osoba zawierająca umowę na odległość, czyli np. dokonująca zakupów przez internet, ma prawo od niej odstąpić w terminie do 14 dni bez podania przyczyn.

Czy można oddać bilet na imprezę kulturalną kupiony przez internet?24 czerwca 2015 r.

Wakacje od lat spędzam w mieście, wyjeżdżam poza sezonem. A ponieważ dzieje się tu latem wiele, organizuję sobie czas, uczestnicząc w licznych imprezach kulturalnych. Bilety kupuję z wyprzedzeniem, najczęściej przez internet. Tak zrobiłam i tej wiosny. Zaplanowałam całe lato, zainwestowałam sporą kwotę, a tu – niespodziewanie – pracodawca wysyła mnie na bardzo atrakcyjny staż za granicę. Czy możliwy jest zwrot biletów na imprezy kulturalne, sportowe, festiwale muzyczne itp. – zastanawia się pani Małgorzata, nasza czytelniczka

30 marca 2015 r.

Paweł Nowacki

Nowacki: E-oszuści jak kieszonkowcy30 marca 2015 r.

Oszuści naciągający internautów to profesjonaliści, którzy potrafią czytać ze zrozumieniem, a ich ofiary często nie. Słynny serwis Pobieraczek oszukujący użytkowników to przedszkole, teraz metody naciągania stają się wyrafinowane.

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj