Zakupy na odległość

4 sierpnia 2019 r.

Unikalnych cech, w odróżnieniu od tradycyjnego hasła składającego się z liter i cyfr nie można zmienić

"Linie papilarne są najbardziej podatne na fałszerstwa". Jak chronić się przed kradzieżą tożsamości? [WYWIAD]4 sierpnia 2019 r.

- W niektórych wypadkach osoba poszkodowana dowiaduje się o kradzieży jej tożsamości dopiero na etapie trwającego postępowania sądowego, z treści doręczonego wyroku lub po rozpoczęciu egzekucji komorniczej. Wówczas wykazanie, że faktycznie ktoś inny popełnił przestępstwo lub zawarł umowę, wykorzystując jej dane, staje się kłopotliwe - mówi w wywiadzie dla gazetaprawna.pl Artur Piechocki, partner zarządzający w kancelarii APLAW Artur Piechocki.

26 stycznia 2019 r.

Na koniec, co bardzo ważne – nie należy zwlekać niepotrzebnie przykrym obowiązkiem zawiadomienia. Ofiary bardzo często do końca wierzą, że nie zostały oszukane, a umówiony towar niebawem przyjdzie. Co gorsze, niektórzy całkowicie rezygnują ze składania zawiadomień, godząc się z poniesioną stratą.

Coraz więcej fałszywych sklepów internetowych. Jak się nie dać nabić w butelkę26 stycznia 2019 r.

W 2018 roku CERT Polska działający w strukturach Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej NASK przeanalizował 97 przypadków użycia techniki, w której atakujący posługiwali się fałszywymi portalami sprzedaży. Oszuści podszywają się pod znanych sprzedawców, bądź to stawiając witrynę sklepu łudząco podobną do istniejącej już firmy, bądź też mamią klientów szczególnie atrakcyjnymi cenami produktów, nigdzie indziej nie oferowanymi. Czerwona lampka powinna zapalić się nam, gdy strona zawiera błędy językowe, sklep ma siedzibę pod nieistniejącym adresem, brak komentarzy o sprzedawcy czy sprzedawanych produktach lub strona żąda „ponadmiarowych” danych do rejestracji. W przeciwnym wypadku możemy narazić się na bezprawne pozyskanie naszych danych osobowych, dostęp do konta bankowego czy utratę wpłaconej sumy.

24 września 2018 r.

Jak podkreśla Komisja, zakaz geoblokowania nie oznacza, że sprzedawcy internetowi mają obowiązek dostarczania swoich towarów na terenie całej UE

Zakaz geoblokowania w pytaniach i odpowiedziach24 września 2018 r.

Komisja Europejska opublikowała właśnie wskazówki dla sklepów internetowych wyjaśniające, w jakich przypadkach będą musiały tak samo traktować klientów, niezależnie od tego, w jakim państwie członkowskim UE złożono zamówienie. Unijne rozporządzenie zakazujące nieuzasadnionego blokowania geograficznego oraz innych form dyskryminacji konsumentów na podstawie adresu IP czy danych z GPS zacznie obowiązywać 3 grudnia tego roku.

18 września 2018 r.

Sklepy mają prawo decydować w jaki sposób, kiedy oraz gdzie oferują dostawy

Od 3 grudnia koniec z geoblokowaniem. Jakie zmiany czekają konsumentów i sprzedawców? [WYWIAD]18 września 2018 r.

- Sprzedawcy on-line nadal będą mogli mieć różne wersje swoich stron internetowych, np. językowych lub dla poszczególnych krajów, czy regionów UE, z ofertą handlową, w tym cenami różnymi dla różnych państw UE lub dla określonych grup klientów. Warunkiem jednak jest to, aby wszyscy klienci z UE mieli równy dostęp do każdej wersji sklepu i możliwość dokonania zakupu na warunkach handlowych tam oferowanych - mówi w wywiadzie dla gazetaprawna.pl Katarzyna Racka, radca prawny w kancelarii BWHS Bartkowiak Wojciechowski Hałupczak Springer.

19 lutego 2018 r.

Facebook i Google+ nie będą już pozbawiać unijnych konsumentów prawa do złożenia przeciwko nim pozwu do sądu w swoim rodzimym państwie członkowskim zamieszkania i wymuszać stosowania prawa obowiązującego w Kalifornii, w której obie korporacje mają siedziby (Twitter już załatwił tę kwestię)

Facebook, Twitter i Google+ dostosują warunki świadczenia usług do europejskiego prawa19 lutego 2018 r.

 Trzej giganci społecznościowi – Facebook, Twitter i Google+ – ulegli w końcu presji Komisji Europejskiej i poinformowali o zmianach w warunkach świadczenia usług, które mają dostosować je do europejskich regulacji o ochronie praw konsumenta. Zdaniem Brukseli to wciąż za mało, a najwięcej do zrobienia ma firma Marka Zuckerberga. Do tej pory tylko Google+ zrealizował wszystkie żądania KE.

13 sierpnia 2016 r.

Rynek usług w internecie rozwija się intensywnie i możemy się spodziewać kolejnych rodzajów usług, które będą oferowane również w sieci

Jak zamawiać usługi online? Pytania i odpowiedzi13 sierpnia 2016 r.

Zakupy przez internet cieszą się coraz większą popularnością. W sieci poza tradycyjnymi produktami i akcesoriami możemy kupić wszelkiego rodzaju usługi, począwszy od zakupu dodatkowych usług personalizujących produkt np. meble wyprodukowane na wymiar i z designem określonym indywidualnie przez klienta, po płatne portale społecznościowe, czy usługi bankowości elektronicznej. Dużą popularnością w sieci cieszy się także nabywanie dostępu do treści cyfrowych (np. muzyki, filmów, gier, aplikacji). Marcin Jędrzejak, ekspert ds. prawa w Trusted Shops odpowiada na najczęstsze pytania osób decydujących się na zakup usług przez internet.

21 lutego 2016 r.

Od 25 grudnia 2014 r. przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż online mogą uzależniać realizację wysyłki towaru do konsumenta od wcześniejszej zapłaty ceny, nie narażając się przy tym na naruszenie praw konsumentów.

Sklep może uzależnić wysyłkę towaru od zapłaty z góry21 lutego 2016 r.

Prowadzę sklep internetowy. Miałem sporo problemów z zamówieniami wysyłanymi w ramach przesyłek pocztowych za pobraniem. Często wracały do mnie jako zwroty, a ja ponosiłem z tego tytułu znaczne koszty. Zdecydowałem się zatem ograniczyć dostępne opcje jedynie do wysyłki po uiszczeniu zapłaty (przedpłata za zamówiony towar). Jeden z klientów zwrócił mi uwagę, że uzależniając wysyłkę towaru od zapłaty ceny, narażam się na zarzut naruszenia praw konsumenta. Czy moje postępowanie jest właściwe?

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj