ABC konsumenta

21 listopada 2019 r.

Sąd Najwyższy w wydanym wyroku podkreślił, że trzeba odróżniać informacje istotne dla konsumenta, których pominięcie może zostać uznane za nieuczciwą praktykę rynkową, od informacji nieistotnych, które nie są mu niezbędne do podjęcia decyzji o zawarciu umowy

Nie każdy SMS premium z informacją o stawce21 listopada 2019 r.

Gdy przedsiębiorca uprzedza konsumenta o kosztach poszczególnych opcji dodatkowych, a także na bieżąco informuje go o przekroczeniu rozsądnie określonych limitów dobowych i miesięcznych, nie ma podstaw do uznania, że ma on również obowiązek informować o koszcie każdego poszczególnego SMS-a, jaki konsument wysyła w trakcie rozgrywki. Stwierdził tak Sąd Najwyższy. Tym samym ostatecznie upadła głośna decyzja prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z 2014 r.

21 października 2019 r.

Biedronka

Ceny wyższe niż na półce. Prezes UOKiK postawił zarzuty Biedronce21 października 2019 r.

Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie podobają się ceny w Biedronce. Postawił w związku z tym zarzuty właścicielowi sieci, spółce Jeronimo Martins Polska. Dotyczą one wyższych cen naliczanych przy kasie niż te umieszczone przy towarze oraz braku cen przy produktach na półkach. UOKiK wskazuje, że ze skarg konsumentów i ustaleń inspekcji handlowej wynika, iż takie sytuacje nie należą do rzadkości.

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj