Reklamacje i zwroty

21 października 2014 r.

Paragon nie jest niezbędny przy reklamacji ale lepiej go mieć21 października 2014 r.

Kupowałam ostatnio buty turystyczne. Ekspedientka powiedziała mi, że mam na nie trzy lata gwarancji, ale żebym od razu po powrocie do domu skserowała paragon, bo w razie czego reklamacja jest możliwa jedynie z paragonem – opowiada Monika z Krosna. – A ja czytałam, że do reklamacji nie jest on już wcale potrzebny. Można reklamować i bez... I tak mam w domu pół szuflady różnych ważnych paragonów, a gdyby przyszło do reklamacji, nie wiem, czy znajdę wśród nich ten właściwy... Czy mam jeszcze składać kserokopię?

23 września 2014 r.

Gwarancja i reklamacja to nie to samo23 września 2014 r.

Z powodu braku znajomości ustawowych przepisów konsumenci rezygnują z dochodzenia praw, które przysługują im w związku z zakupem danej rzeczy. Korzystają na tym przedsiębiorcy, którzy celowo informują o krótszych terminach gwarancji.

12 września 2014 r.

Przy reklamacjach trzeba pilnować wymaganych terminów12 września 2014 r.

Robiąc domowe porządki, znalazłam zimowe buty z odklejoną podeszwą. Zapomniałam, że miałam je wcześniej reklamować (kupiłam je ostatniej zimy). Kilka dni temu poszłam do sklepu, w którym ekspedientka zapytała, kiedy nosiłam je ostatnio i kiedy się rozkleiły. Gdy zgodnie z prawdą powiedziałam, że zimą, stwierdziła, że zbyt późno się zgłosiłam. Nie mogę zrozumieć, dlaczego nie przyjęto reklamacji, przecież buty nadal nie nadają się do chodzenia – zastanawia się pani Grażyna.

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj