Jeśli przesyłka pocztowa nie dotarła do adresata, można złożyć reklamację, operator pocztowy ma nie więcej niż 30 dni na wyjaśnienie sprawy, a za niedostarczoną lub uszkodzoną przesyłkę należy się nam odszkodowanie. Jak złożyć poprawnie reklamację?
Zdarza się, że osoby kupujące towary w sklepach internetowych czy na portalach aukcyjnych nie dostają zakupionego przedmiotu na czas bądź dociera on do nich uszkodzony. W takich sytuacjach nie są skazani na porażkę i mogą reklamować źle wykonaną usługę pocztową.
Przepisy przewidują bowiem kilka możliwości, w jakich możemy skutecznie dochodzić swoich praw.
Przykładowo możliwość wniesienia reklamacji istnieje, jeżeli przesyłka rejestrowana nie została doręczona. Podobnie będzie też, gdy przy jej przyjęciu adresat stwierdzi uszkodzenia towaru.

To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej:

Co zrobić, gdy zaginęła przesyłka

W pełnej wersji artykułu znajdziesz odpowiedzi na WSZYSTKIE pytania.

- Co powinna zawierać reklamacja?

- Czy firma kurierska odpowiada za uszkodzenie dostarczonej paczki?

- Czy kradzież towaru zwalnia przewoźnika z odpowiedzialności?