Sklepy internetowe oferujące materiały budowlane i wystroju wnętrz stają się coraz poważniejszą konkurencją dla dużych marketów budowlanych.
Z raportu „E-commerce w budownictwie” wynika, że klientów przyciąga do nich nie tylko oszczędność czasu, lecz przede wszystkim coraz większy wybór towarów.
Z kolei według raportu „Polska internetowa” przygotowanego przez Boston Consulting Group wynika, że wydatki polskich internautów na artykuły z kategorii dom i ogród przekroczyły już 1 mld zł. I nic dziwnego, bo średnia oszczędność na takich zakupach w porównaniu z zakupami w tradycyjnych sklepach to około 8 procent. A im więcej wydajemy na artykuły wyposażenia wnętrz w sieci, tym więcej pojawia się oferujących je e-sklepów.
W największym katalogu e-sklepów w polskiej sieci – serwisie Sklepy24.pl – jest ich już blisko tysiąc. 150 z nich przebadało ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku. Okazuje się, że dominują sklepy specjalizujące się w sprzedaży elementów wyposażenia i dekoracyjnych (blisko cztery na dziesięć). Następne miejsce zajmują te z ofertą budowlaną (14 procent e-sklepów) i z narzędziami (13 procent). Najmniej jest zaś tych oferujących artykuły ogrodowe – tylko 4 proc.