« Powrót do artykułu

Czy pracownik powinien zapłacić PIT od narzuconego mu pakietu ubezpieczeń w podróży

Spółka z o.o. z siedzibą w Polsce prowadzi oddział w Niemczech i w związku z tym często wysyła swoich pracowników w podróż służbową samolotem do Niemiec. Spółka wykupiła pracownikom na czas zagranicznej podróży polisę ubezpieczeniową. Pakiet ubezpieczeń obejmuje m.in. koszty leczenia za granicą, assistance i ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków, ubezpieczenie bagażu, nieprzewidziane koszty podróży i akcji ratowniczej. Pracownik odbywający podróż nie ma możliwości rezygnacji z takiego ubezpieczenia. Czy zakup polisy jest przychodem pracownika, od którego trzeba zapłacić podatek i składki ZUS?

pieniądze podróż

żródło: ShutterStock

Jeżeli wartość polisy jest przychodem podatkowym, to trzeba będzie zapłacić także składki ZUS

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (2)

  • Arek(2018-09-25 09:28) Zgłoś naruszenie 60

    Przepisy prawa powinny być jasno wytłumaczone wraz z odgórnymi interpretacjami podczas powstawania tych przepisów. Sytuacja gdy sądy orzekają w identycznej sprawie inny wyrok, jest NIEDOPUSZCZALNA. Prawo powinno być tak napisane, aby zminimalizować ilość pracy dla sądów, jest dokładnie odwrotnie.

    Odpowiedz
  • bronco(2018-09-26 10:39) Zgłoś naruszenie 20

    A co to jest pakiet ubezpieczeń? jaka z tego korzyść dla pracownika jeśli warunek wypłaty odszkodowania nie nastąpi? Pracownik ma przychód w postaci obietnicy wypłaty odszkodowania? Absurd...

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!