Zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące odliczenia kosztów podatkowych w zeznaniu rocznym PIT 2011.

Czy pracownik ma odrębne koszty podatkowe

W ubiegłym roku podatnik był zatrudniony na umowę o pracę. Czy przysługują mu stałe koszty uzyskania przychodów?

Czy koszty uzyskania przychodów zależą od umowy

Podatniczka w 2011 r. prowadziła firmę, która była opodatkowana liniowym PIT. Jednocześnie pracowała też na umowę o pracę. Czy uwzględnia różne koszty uzyskania przychodów?

Czy bilety dają prawo do wyższego odliczenia w PIT

Przez pół ubiegłego roku podatniczka dojeżdżała do pracy ponad 100 km. Korzystała głównie z PKP. Czy imienne bilety pozwolą podwyższyć koszty podatkowe w rocznym zeznaniu PIT?

Czy artysta może odliczyć koszty procentowo

Podatnik pracuje raz na umowę o dzieło, raz na umowę-zlecenie. Jest artystą. Czy może w PIT za 2011 r. uwzględnić procentowo koszty podatkowe?

Czy zaświadczenie pozwoli zwiększyć wydatki w zeznaniu

Podatnik w celu dojazdu do pracy korzysta z transportu autobusowego organizowanego przez pracodawcę. Finansowanie z tego tytułu odbywa się dwutorowo, tj. pracodawca dopłaca za dojazdy, zaliczając te dopłaty do przychodów opodatkowanych, zaś pracownicy częściowo sami partycypują w kosztach – co również znajduje wyraz w postaci potrąceń na listach płac. Pracownik dostaje zaświadczenie od szefa o kosztach dojazdu. Czy podatnik może w swoim PIT uwzględnić faktycznie poniesione wydatki na dojazdy?

Czy za pracę zagraniczną można uwzględnić diety

Student pracował za granicą w 2011 r. Wrócił już do Polski i będzie składał zeznanie do urzędu skarbowego. Czy ma prawo uwzględnić diety?

Czy rachunek jest podstawą rozliczenia kosztów

W 2007 r. małżonkowie (działając na zasadzie wspólnoty majątkowej) nabyli działkę, na której rozpoczęli budowę domu. W roku 2011 nieruchomość gruntowa wraz z wybudowanym na niej budynkiem (znajdującym się wciąż w stanie budowy) została sprzedana. Małżonkowie po stronie kosztów z odpłatnego zbycia nieruchomości uwzględnili zarówno faktury VAT, jak i dokumenty nieoznaczone wyrazami „faktura VAT”. Czy ustalając wysokość dochodu do opodatkowania, mogli uwzględnić koszty udokumentowane rachunkiem?
To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Jakie koszty podatkowe można ująć w zeznaniu rocznym PIT. W pełnej wersji artykułu znajdziesz odpowiedzi na WSZYSTKIE pytania.