statystyki

Jednorazowa transakcja może się składać z wielu płatności

autor: Łukasz Zalewski05.10.2020, 09:17; Aktualizacja: 05.10.2020, 09:19
pieniądze

Spór z fiskusem sprowadzał się do tego, czy spółka może zaliczyć wydatek do kosztów uzyskania przychodu, gdy zapłaci gotówką, a wartość jednej transakcji udokumentowanej fakturą nie przekroczy 15 tys. zł, natomiast wartość obrotów z hurtownią w danym miesiącu przekroczy ten limitźródło: ShutterStock

Spółka, która podpisała ramową umowę o współpracy z hurtownią, może płacić za dostawy gotówką jedynie do momentu, gdy płatności nie przekroczą 15 tys. zł. Po przekroczeniu limitu kolejne transfery muszą być bezgotówkowe, jeśli mają być podatkowym kosztem – orzekł WSA w Warszawie.

Chodziło o spółkę prowadzącą aptekę, która podpisała z hurtownią umowę ramową o współpracy handlowej. Na tej podstawie spółka kupuje produkty lecznicze i wyroby medyczne. Umowa nie określa jednak, które konkretnie, ani nie zobowiązuje do nabycia określonych produktów za określoną cenę. Określa zasady udostępniania oferty handlowej, wysokość ewentualnego kredytu kupieckiego, możliwość uzyskania rabatu, zasady rozliczeń itp.

Do zawarcia transakcji dochodzi dopiero po potwierdzeniu zamówienia bądź jego realizacji przez hurtownię. Wystawia ona wtedy, za każdym razem, odrębną fakturę VAT, która może zostać zapłacona gotówką lub w formie bezgotówkowej.


Pozostało 80% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj