Adblock: Przydatne narzędzie, czy zabójstwo dla rynku reklamy?

Adblock jest jedną z najpopularniejszych wtyczek do przeglądarek internetowych. Blokujący reklamy program zainstalowało ok. 30 proc. internautów.

kobieta, komputer

żródło: ShutterStock

Czym jest Adblock?

Adblock Plus to rozszerzenie dla przeglądarek WWW, pozwalające na usunięcie ze stron reklam. Po raz pierwszy pojawił się w 2006 roku, obecnie dostępny jest dla programów: Opera, Google Chrome, Safari, Internet Explorer. Wtyczka filtruje treść strony, rozpoznając pliki, animacje i wyskakujące okna z reklamami.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (8)

  • Mr Vik(2015-06-02 09:44) Zgłoś naruszenie 00

    Umieszczający reklamy sami wyhodowali AdBlocka (i jemu podobne), a teraz płaczą. Gdyby reklamy nie były tak nachalne i wszechobecne to ludzie jakoś by je tolerowali i AdBlock by nie powstał albo nie byłby tak popularny. Przegięcie nigdy nie wychodzi na dobre, bo jak mam przed półminutowym filmikiem obejrzeć minutę reklamy to sobie odpuszczam i jedno i drugie. Tak samo jak mi co chwila wyskakują okienka z reklamą to je machinalnie zamykam nie patrząc nawet na treść. Podobnie jak z telewizją - jak zaczyna się blok reklamowy to zmieniam kanał albo np. idę do WC i reklam nie oglądam.

    Odpowiedz
  • Arek(2015-05-30 18:44) Zgłoś naruszenie 00

    Od wielu lat nie mamy telewizora, radia też słuchamy sporadycznie a powodem tego są właśnie reklamy. Ostatnio w rodzinie dyskutowaliśmy o tym i nikt nie wyobraża sobie żeby w domu brzęczał telewizor. A reklamy na stronach internetowych to po prostu chamstwo i prostactwo. Nie wyobraźam sobie, żebym człowiekowi czytającemu gazetę nagle wcisnął przed oczy jakiś plakat z reklamą. I czy 'rynrk reklamy' interesuje siė moim dobrem, tym co myślę? 'Rynek reklamy' ma to głęboko gdzieś dlatego ja również nim się nie przejmuję . Niech więc żyje Adblock i wszystkie inne inicjatywy pozwalające człowiekowi czuć się jak podmiot a nie przedmiot jakiegoś 'rynku' .

    Odpowiedz
  • Amigos(2015-05-30 19:43) Zgłoś naruszenie 00

    Wielokrotnie rezygnowałem z zakupu produktów, których reklamy mnie irytują. I nie jestem w tym odosobniony. Tym samym AdBlock może, paradoksalnie, wpływać na zwiększenie sprzedaży, gdyż blokuje irytujące reklamy.

    Odpowiedz
  • internauta(2015-06-01 11:50) Zgłoś naruszenie 00

    adblock uratuje internet, bo jakby nie on to chyba już nikt by nie korzystał z internetu z powodu wyskakujacych reklam, ja używam kilku przeglądarek i we wszystkich mam adblock

    Odpowiedz
  • olo(2015-06-03 10:50) Zgłoś naruszenie 00

    DOBRZE ŻE odbiorniki tv są juz na tyle zaawansowane że będzie można zrobic to samo żeby blokować w telewizorze reklamy . Dobry towar nie potrzebuje reklamy .

    Odpowiedz
  • reg(2015-06-05 01:01) Zgłoś naruszenie 00

    Powinien ktoś w końcu napisać i udokumentować pracę naukową na temat szkodliwości reklam na zdrowie psycho-fizyczne człowieka. Serio.

    Odpowiedz
  • zwykły(2015-06-03 20:30) Zgłoś naruszenie 00

    Polecam Ghostery.

    Odpowiedz
  • janek(2015-06-11 15:50) Zgłoś naruszenie 00

    Nie ma co kruszyć kopii o AD. To jest niekończąca się batalia - coraz lepszy miecz (wciskające się reklamy), na co odpowiedzią jest coraz lepsza tarcza (blokery reklam).
    A propos... Czy ten materiał powyżej przypadkiem nie jest reklamą blokera AD i jemu podobnych?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!