Przekraczająca 16 proc. inflacja coraz mniej sprzyja inwestycjom biznesowym. Po pierwsze dlatego, że wpływa na ceny gotowych towarów i usług. Po drugie sprawia, że w portfelach firm pozostaje mniej pieniędzy do wydania. A to ma znaczenie przy planowaniu nowych inwestycji. Posiłkowanie się kredytami przy ewentualnych zakupach staje się bowiem coraz droższe, do czego przyczyniają się rosnące stopy procentowe.

Nie oznacza to jednak, że firmy muszą zupełnie zrezygnować z inwestycji, szczególnie tych w nowy sprzęt czy urządzenia, które stanowią podstawowe narzędzie pracy. Alternatywą dla kupna i zamrażania dużej ilości gotówki jest bowiem najem. Zwłaszcza że stale rośnie lista towarów i usług, które dostępne są dzięki usłudze najmu. Do mieszkań, samochodów, rowerów, hulajnóg dołączyły smartfony, laptopy, tablety i inny sprzęt elektroniczny. W ten sposób można korzystać z najlepszych urządzeń na rynku, oferowanych przez topowe marki, takie jak Apple, a już po roku wymienić sprzęt na nowy.

Fot. materiały prasowe
Reklama

Firmom, które nie zamierzają kupować, a chcą korzystać z nowego sprzętu, z pomocą przychodzi Digital Care. Proponuje usługę najmu, dzięki której nie jest konieczne zamrażanie jednorazowo dużej ilości gotówki. Firma płaci jedynie niską miesięczną opłatę wynoszącą ok. 3 proc. wartości sprzętu, zyskując w zamian niezbędną flotę smartfonów, laptopów czy tabletów.

Zaletą rozwiązania jest znana z góry wysokość opłaty miesięcznej, która, niezależnie od inflacji, nie ulega zmianie. Co więcej, jest to jedyny koszt, który ponosi firma z tytułu najmu urządzenia. Nie ma bowiem opłaty wstępnej przy zawieraniu umowy, jak ma to miejsce np. w przypadku leasingu, oraz żadnych ukrytych dodatkowych płatności. Co jeszcze zyskuje klient? Opłata miesięczna nie zmienia się w sytuacji, gdy rosną stopy procentowe. Korzystanie z usługi najmu nie wpływa również na zdolność kredytową firmy, która ją wykupiła. Nadal więc można starać się o kredyt, mimo że co miesiąc przedsiębiorstwo płaci za korzystanie z telefonów czy laptopów.

Dodatkowym atutem jest prosta księgowość. W tej formie korzystania ze sprzętu nie ma potrzeby prowadzenia ewidencji środków trwałych ani dokonywania odpisów amortyzacyjnych. Najem nie jest traktowany jako wydatek kapitałowy, ponieważ miesięczna opłata stanowi koszt bieżącego okresu.

Umowa najmu skonstruowana jest w elastyczny sposób. Już po 12 miesiącach klient ma możliwość wymiany urządzeń na nowsze modele. Ponadto w przypadku odejścia pracownika z firmy można rozwiązać umowę w trakcie jej trwania. Po zakończeniu kontraktu klient ma trzy opcje. Po pierwsze może po prostu oddać urządzenie. Po drugie może kupić je za jego aktualną wartość rynkową. Po trzecie może oddać urządzenie i podpisać umowę na kolejny sprzęt.

W ramach umowy Digital Care zapewnia również dostęp do licznych dodatkowych benefitów. Klient może otrzymać usługę serwisową, która zapewni naprawę w przypadku uszkodzenia sprzętu. W przypadku najmu smartfonów zyskujemy dodatkowo szkła ochronne i etui. Digital Care może też, co ma duże znaczenia dla firm, zapewnić kompleksowe wsparcie techniczne i serwisowe dla wszystkich urządzeń w firmie, w tym np. zapewniać ich transport do biura, przygotować dla konkretnego pracownika, zadbać o odpowiednie usunięcie danych na końcu ich eksploatacji – jednym słowem znacząco odciążać pracę działu IT w firmie.

Najem przynosi też korzyść środowisku. Digital Care po odbiorze telefonu od wynajmującego odnawia go i ponownie wprowadza do obiegu. Przedłuża tym samym życie urządzenia o co najmniej dwa lata. Zabieg odnowienia generuje 10 razy mniejszy ślad węglowy i 10 razy niższe zużycie surowców mineralnych niż wyprodukowanie nowego smartfona. Firma oferuje również odkup nieużywanych już urządzeń. Oddając stary sprzęt, można obniżyć kwotę najmu, a jeśli sprzęt nie będzie nadawał się do użytku, zostanie on zutylizowany w sposób bezpieczny dla środowiska.

Umowę najmu możesz zawrzeć w wygodny sposób. Digital Care zapewnia szybki proces scoringu przedsiębiorstwa. Po podpisaniu umowy sprzęt trafia do twojej firmy. Logistyka odbioru urządzeń dostosowana jest do tego, co w danej chwili jest dla firmy najwygodniejsze.

Digital Care to największy na polskim rynku dostawca usług dla urządzeń mobilnych, działający od 2012 r. Współpracuje z sieciami telefonii komórkowej, producentami urządzeń mobilnych oraz ich dystrybutorami. Aktualnie firma działa na 12 rynkach w Europie, Azji i Afryce, łącznie obsługuje na całym świecie ponad 3,8 mln klientów.

PAO

Zapoznaj się z ofertą, wybierz sprzęt dla swojej firmy: https://imad.pl/dla_ciebie/work i skontaktuj z Digital Care: https://imad.pl/konferencja/

Fot. materiały prasowe