Dwaj giganci branży rozrywkowej planują uruchomić usługę, w ramach której internauci będą mogli oglądać najnowsze filmowe hity jeszcze przed ich wejściem na kinowe ekrany. W ten sposób Sony i Disney chcą walczyć z internetowym piractwem.

Testy nowego modelu określanego mianem „super-premium VOD” rozpoczęły się już w Korei Południowej. Tamtejsi internauci mogli obejrzeć takie filmy, jak Django, Ralf Demolka, czy też Merida Waleczna, jeszcze zanim opuściły one „wielki ekran”. Jak donosi dziennik Wall Street Journal, wkrótce usługa może wystartować również w Stanach Zjednoczonych.

Planom dwóch gigantów zdecydowanie sprzeciwiają się największe sieci kin. Nie jest tajemnicą, że przedpremierowe pokazy filmów w internecie zdecydowanie zagroziłyby ich interesom. Dotychczas kina korzystały z licznych licencyjnych przywilejów i mogły liczyć na co najmniej 90 dni ekskluzywnych pokazów. Dopiero po tym czasie filmy mogły pojawiać się w dystrybucji płytowej, czy też cyfrowej.