Robert Downey Jr. przez najbliższe dwa lata będzie twarzą marki HTC. Tajwański koncern jest gotowy zapłacić 12 mln dolarów za kampanię z udziałem amerykańskiego aktora – donosi Bloomberg.

W reklamach HTC, Downey Jr. pojawi się we własnej osobie. Nie zobaczymy więc spotów z Ironem Manem, czy tez Sherlockiem Holmes – postaciami, które najbardziej kojarzą się widzom z hollywoodzkim aktorem. Oprócz serii spotów, twórcy HTC One planują również kampanię bilboardową oraz prasową.

Zarówno rzecznik prasowy HTC, jak i agent aktora, odmówili komentarza w sprawie jego udziału w kampanii reklamowej tajwańskiego giganta.

HTC wciąż nie może podźwignąć się z finansowego kryzysu. W ostatnich miesiącach firma notuje najgorsze wyniki sprzedaży w historii. Tajwańczykom nie pomogła nawet premiera nowego flagowego smartfona HTC One. Firma ma również spore kłopoty wewnętrzne. W sumie, w ciągu ostatniego roku szeregi firmy opuściło sześciu kluczowych pracowników. Media coraz częściej pytają więc nie oto, czy HTC zbankrutuje, ale kiedy to się stanie?

W kontekście tych problemów, kosztowna kampania reklamowa z udziałem hollywoodzkiego aktora jest dość zaskakującym krokiem. Z drugiej strony – kto może uratować tajwańskiego giganta jeśli nie Tony Stark?