Po raz pierwszy polska firma trafiła do grona producentów gier startowych na nowe konsole. Na zorganizowanej przez Microsoft konferencji CD Projekt pokazywał swojego „Wiedźmina 3”.

Polska produkcja to jedna z 20 gier wybranych przez twórców Xbox One. – Nie można sobie wyobrazić niczego mocniejszego niż taki właśnie początek promocji tej gry – mówi Adam Kiciński, prezes CD Projektu. – Chcemy z „Wiedźmina 3” zrobić jedną z najważniejszych gier tych targów i myślę, że jest na to spora szansa – dodaje.

Trzecia część sagi znajdzie się w sprzedaży w 2014 r. (choć na razie firma nie zdradza dokładnej daty). – Wszystko idzie zgodnie z planem – zapewnia prezes.

Trwa ładowanie wpisu

O „Wiedźminie 3” wiadomo, że łączne koszty jego produkcji sięgną 45 mln zł, a budżet na marketing gry przekroczy 80 mln zł.

Udział CD Projektu nie oznacza, że gra będzie dostępna wyłącznie w wersji na nowego Xboksa. – Gra będzie dostępna w wersjach na różne platformy – zapewnia Kiciński. – Nie planujemy produkcji gier tylko na jeden nośnik – dodaje.

Nie wiadomo, czy CD Projekt będzie jedyną polską firmą, jaka pojawi się na konferencji Microsoftu. Została ona zorganizowana w ramach targów gier E3 w Los Angeles. Tam także swój nowy tytuł – „Dying Light” – przedstawi firma Techland, która dzierży obecnie palmę pierwszeństwa pod względem liczby sprzedanych na świecie egzemplarzy własnej gry (chodzi o „Dead Island”).

Na E3 obecna jest także spółka City Interactive, która pokaże dwa nowe tytuły: „Alien Rage” oraz „Lords of the Fallen”. Pierwsza dostępna ma być w wersji na platformy obecnej generacji PlayStation 3 i Xbox 360, druga – na konsole nowej generacji oraz na PC. Ta różnorodność platform ma zapewnić firmie lepsze wyniki.

– Produkując gry na kilka dostępnych platform, mamy gwarancję, że osiągną one większą sprzedaż, niż gdybyśmy oferowali produkt w wersji tylko na jeden nośnik – mówi Marek Tymiński, prezes City Interactive. – Nie sądzę, aby rynek poszedł w kierunku gier ekskluzywnych. Obecnie gros gier tworzy się na większość funkcjonujących platform, i to nie tylko konsole, lecz także na PC czy tablety, bo to po prostu opłaca się ich producentom – mówi Tymiński.

Vivid Games, który specjalizuje się w grach na platformy mobilne, promuje na E3 „Real Boxing”. To też produkt multiplatformowy. Gra, która niedawno ukazała się w wersji na Androida, wkrótce ma być dostępna również na Sony Play Station Vita, a pod koniec roku na PC. „Real Boxing” jest też jedną z pokazowych gier na nowej konsoli nVidia Shield.