Od 15 do 30 marca w Centrum Janki pojawią się specjalne stanowiska wyposażone w 52-calowe ekrany i zaawansowane kamery z czujnikami 3D. Pozwolą one na "wirtualne przymiarki" ubrań i dodatków z najnowszych kolekcji, które dostępne są w sklepach tego centrum.
"Tzw. magiczne lustra działają w oparciu o specjalne sensory rozpoznające głębię przestrzeni, dzięki czemu sylwetka osoby korzystającej z przymierzalni jest na bieżąco rejestrowana i analizowana. Następnie na obraz z kamery nakładane są zdjęcia wybranych elementów odzieży, które dopasowują się do sylwetki na ekranie. Ruch postaci jest animowany wraz z poruszaniem się przymierzającego" - tłumaczą przedstawiciele sklepu.
Ten wynalazek pozwala również na tworzenie i drukowanie osobistej listy zakupów. Co więcej, innowacyjna technologia pozwala przesyłać zdjęcia stylizacji na adres mailowy oraz publikować je na facebookowym profilu.
"Wirtualne przymierzalnie pojawiły się na rynkach zagranicznych na początku zeszłego roku, ciesząc się olbrzymim zainteresowaniem klientów, sklepów oraz mediów. Zostały również zaprezentowane podczas ostatniej edycji London Fashion Weekend, jednej z największych imprez modowych świata" - mówi Katarzyna Najdzik, marketing menedżer Apsys Polska, firmy zarządzającej m.in. Centrum Janki.
Wirtualne przymierzalnie zostaną zaprezentowane także w innych polskich galeriach. Od 11 do 26 maja nową technologię testować będą klienci CH 3Stawy w Katowicach, a od 1 do 15 czerwca - CH NoVa Park w Gorzowie Wielkopolskim. Jesienią podobne akcje odbędą się CH Platan w Zabrzu (14-29 września) i CH Pasaż Łódzki (5-20 października).