Pięć lat po wywołaniu boomu na rynku mobilnym terminem „app”, firma z Cupertino traci przewagę w ilości aplikacji do smartfonów na rzecz Google. Wkrótce może tę walkę przegrać i słono za to zapłacić.

Wartość sprzedaży aplikacji ze sklepu Google online podwoiła się w czwartym kwartale , podczas gdy przychody Apple wzrosły tylko o 20 procent.

Powód? Bloomberg pyta czy aby rzecz nie leży w gestii producentów gier i aplikacji. Niektóre firmy komputerowe, które od lat pisały programy dla Apple, a dopiero później dla Google, zaczęły rozwijać swoje produkcje na Google Android, pomijając Apple. – twierdzi agencja.

Apple był przez pewien czas największym beneficjentem produkowanych aplikacji i jego mobilny system operacyjny był najczęściej stosowany, ale te czasu już minęły.

W październiku 2012 Google Play posiadała już 700 tys. aplikacji. Apple informuje, że ma ich ponad 800 tysięcy.

Firmy zaprzeczają

"To rośnie w postępie geometrycznym - zauważamy ten trend od ostatnich sześciu miesięcy" - powiedział Clive Downie, dyrektor naczelny w Ngmoco Dena Co, i od razu zaznacza - "Traktujemy systemy Apple i Android tak samo. Są dla nas równymi partnerami i tworzymy taką samą ilość kontentu dla obu platform. "

"Google zdecydowanie zaczyna doganiać Apple" powiedział Chris Carvalho, dyrektor operacyjny ds. gier wideo w Kabam Inc, którego gra "Hobbit" jest jednym z najlepiej sprzedających się produktów na Androida. "Różnica jest niewielka".

BlackBerry, który zajmuje trzecie miejsce jest daleko w tyle za potentatami. Posiada 70 tysięcy aplikacji.